Wedstrijdverslag

Eén punt voor V en L in eerste thuiswedstrijd van het seizoen

Na de prima seizoenstart met een uitoverwinning bij SHE in Hall stond vandaag de eerste thuiswedstrijd tegen Wissel 1 op het programma. Wissel verloor de eerste wedstrijd van het seizoen nipt van Beatrix en wilde zich revancheren in de ‘derby’ tegen V en L. Nadat de pupil van de week de letters op het nieuwe scorebord voor het eerst had laten branden floot de scheidsrechter het beginsignaal.

De thuisclub begon afwachtend aan het duel. Wissel maakte een gretig indruk en ging direct vol overgave de duels aan. Bij V en L wilde het de eerste 10 minuten nog niet lukken, veel passes kwamen niet aan en het meerdeel van de duels werden verloren. Tot overmaat van ramp kwam de thuisclub ook nog eens ongelukkig op achterstand. Een te harde terugspeelbal van S. Roeterd op heuphoogte stuitte kort voor keeper A. Dolman en kreeg een rare curve waardoor deze zomaar in de goal verdween (9de min.). Na deze vroege tegentreffer, die V en L gelukkig wakker schudde, wist V en L het heft in handen te nemen. Een paar prima aanvallen passeerde de revue, helaas waren de spitsen ongelukkig in de afronding of was de eindpass onnauwkeurig. In de 31ste minuut was het wel raak. Een vloeiende combinatie over rechts werd vanaf de achterlijn voorgetrokken door B. Jacobs. S. Kamphorst nam de bal vol op de wreef, het schot werd in eerste instantie nog gekraakt waarna T. Kamphorst de rebound strak in de linker beneden hoek wist te schieten. Het laatste kwartier van de eerste helft kenmerkte zich door vele blessure behandelingen. Het spelbeeld was rommelig waardoor V en L het tempo niet vast wist te houden, waar Wissel overigens wel baat bij had.

In de tweede helft kwamen A. Huisman en R. Buthod in het veld voor D. Leerkes en J. Overvelde. V en L speelde vanaf het begin van de tweede helft vol op de aanval. Veelal poogde V en L de spitsen in stelling te brengen met voorzetten vanaf de rechterflank. Echter had de altijd ijverige R. Buthod, net als de andere aanvallers van V en L, het geluk niet aan zijn zijde. Daarnaast verdedigde Wissel geconcentreerd en resoluut. V en L was vooral gevaarlijk via standaard situaties en leek hieruit ook op voorsprong te komen. Een strakke corner werd snoeihard ingekopt door N. Dreierink. Helaas werd de goal afgekeurd door onnodig duwen door een van de aanvallers van V en L. Kort hierna was S. Roeterd dicht bij een treffer, helaas zag hij zijn kopbal rakelings naast gaan. Wissel gokte op de counter door snel de lange pass te hanteren, dit leverde echter geen enkele uitgespeelde kans op. Toch was het Wissel dat in de laatste minuten twee keer dicht bij een ‘gestolen overwinning’ was. De verdedigers van V en L gaven twee keer onnodig een vrije trap weg op de rand van het 16 meter gebied. De eerste vrije trap werd knap uit de hoek geranseld door A. Dolman. De tweede vrije trap scheerde tot grote opluchting van heel V en L maar net over de lat waarna de scheidsrechter het eindsignaal vloot. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Beatrix 1 op het programma. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 1 - 1
Eindstand 1 - 1