Wedstrijdverslag

Op deze zonnige herfstmiddag moest VenL aantreden tegen Baakse Boys. Na het 3-1 verlies uit bij Epse vorige week had VenL wat recht te zetten om naar boven te kunnen blijven kijken. Na de warming up hadden we door dat het een zware wedstrijd zou worden, mede door het prachtige weer deze middag. Om 14.00 uur blies de scheidsrechter het beginsignaal en het duel ving aan. VenL had in de beginfase het betere van het spel en liet de bal rustig rond gaan. Echter, Baakse Boys hadden vooral voorin een aantal handige spelers lopen die het de verdedigers van VenL af en toe behoorlijk lastig maakten. Dit leverde gelukkig nog geen gevaar op voor VenL op enkele ongevaarlijke afstandsschoten na. VenL kwam er af en toe dreigend uit via de flanken, de snelle Remy Buthod en Martijn Diks kwamen  soms goed voorbij hun tegenstander.  In de 24e minuut was het dan ook raak voor VenL. Tom Kamphorst won het onderlinge duel van zijn tegenstander en speelde de bal direct in de vrije ruimte naar Remy Buthod. De rechtsbuiten had zijn positie verlaten om naar binnen te komen en deze bal mee richting het doel van de tegenstander te nemen. Remy Buthod aarzelde geen moment en schoot de bal hard tegen de touwen. Vanaf dit moment had VenL het duel onder controle, het kreeg nog een aantal goede mogelijkheden. Na een goede aanval over rechts gaf Sten Roeterd de bal goed voor op de vrijstaande Tom Kamphorst. Helaas miste deze de uitgelezen mogelijkheid om op 2-0 te komen. Vaak is het zo dat wanneer je zelf niet scoort dat de tegenstander dat dan wel doet. Dit was dus ook het geval. In de 45e minuut kwam Baakse Boys op gelijke hoogte. Door een combinatie door het midden werd de spits Herald Derksen vrijgespeeld en die schoot de bal tegendraads in het doel. Een domper voor VenL, dat de wedstrijd goed onder controle had. Na de rust pakte VenL de draad weer goed op. Het had wederom het betere van het spel en ging op zoek naar opnieuw een voorsprong. Dit resulteerde in de 52e minuut tot de verdiende voorsprong voor VenL. Een aanval over rechts, Remy Buthod zette goed door en speelde de bal in op spits Stefan Kamphorst. De spits kaatste direct op de inkomende linkshalf Sander Kamphorst. Deze aarzelde geen moment en schoot de hard in het dak van het net. Verdiende voorsprong voor VenL dus. Hierna probeerde VenL door te drukken om de voorsprong uit de bouwen. Dit lukte ook zeer goed, we speelde lekker en creëerden een hoop kansen. Waarvan er zeker wel één een doelpunt had kunnen zijn. Helaas kozen we soms de verkeerde optie. Er werd geschoten wanneer er beter teruggelegd had kunnen worden. En er werd breed gelegd wanneer er beter geschoten had kunnen worden. Maar goed, achteraf is het altijd makkelijker dan wanneer je onder druk staat in een wedstrijd. Baakse Boys kreeg op een gegeven moment een rode kaart. De rechtshalf kreeg zijn tweede gele kaart. Na die rode kaart was het niet VenL die het spel maakte, maar de wedstrijd kantelde volledig.  Baakse Boys kreeg ondanks het ondertal dat ze hadden meer ruimte en kregen een aantal gevaarlijk goede kansen. Gelukkig hadden we keeper Arno Dolman die nog een aantal keren knap op de inzetten van de spitsen van Baakse Boys redde. Helaas, in de 80e minuut ging het mis voor VenL. Via een aanval over links werd Bas Wiskamp vrijgespeeld die de 2-2 maakte. Hierna probeerde VenL nog wel een nieuwe voorsprong te forceren, maar de klap van de gelijkmaker was te hard aangekomen denk ik. Helaas, weer geen 3 punten voor VenL. Volgende week staat weer wedstrijd op het programma waarin we natuurlijk gewoon weer voor de 3 punten gaan. Het is vandaag helaas niet gelukt, maar we laten onze koppen niet hangen en gaan vol goede moed en met opgeheven hoofd de volgende wedstrijd in.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 1 - 1
Eindstand 2 - 2