Wedstrijdverslag

Op het koude sportpark ’t Hul stond vandaag de wedstrijd tussen de mannen uit de Vecht en de mannen uit Balkbrug op het programma. De vorige ontmoeting tussen deze clubs eindigde in een 0-0 stand.
De mannen uit de Vecht begonnen de wedstrijd met de instelling om de tegenstanden vanaf minuut 1 gelijk onder druk te zetten. Dit resulteerde in de 2e minuut al tot een doelpunt van Tom Kamphorst die wegdraaide bij zijn tegenstander in de zestien en de bal rustig in de lange hoek schoof. Na dit doelpunt ging V & L gewoon door waar het mee begonnen was. In de 7e minuut kreeg Stefan Kamphorst de bal op het middenveld en had een goede steekpass over voor de captain Jurgen Haarman, die op zijn beurt goed wachtte op aansluiting en de bal breed legde op medespits Stefan Kamphorst die de bal koelbloedig binnen schoot, 2-0. Na dit doelpunt leek de ploeg uit de Vecht het wel goed te vinden en begon steeds slordiger te worden wat leidde tot een zeer rommelige periode in de wedstrijd waarin beide ploegen weinig goeds met de bal wisten te doen. Maar tien minuten voor rust pakte V & L de draad weer op en begonnen ze weer iets beter te voetballen. De laatste man Stefan Bonhof had een goede diepte pass over voor Remy Buthod die op zijn beurt goed de achterlijn haalde en de bal terug legde op de meegelopen Tom Kamphorst en die wist de bal tegen het net te werken. 3 – 0 voor de mannen uit de Vecht in de 37e minuut. De vechtenaren gingen na dit doelpunt gewoon door en dat leidde vlak voor rust in de 43e minuut nog tot de 4 – 0. Remy Buthod had de bal in de zestien van de tegenstander en speelde de bal om zijn man heen en Tom Kamphorst die zag kans om de bal op de lat te schieten, maar Stefan Kamphorst was er snel bij en kon de bal nog binnen tikken. Ruststand; 4 – 0.
De tweede helft leken beide ploegen het eigenlijk wel goed te vinden en was het dan ook niet leuk meer om naar te kijken. V & L ging erg nonchalant om met het balbezit en de mannen uit Balkbrug die wisten eigenlijk niet zo goed wat ze met de bal moesten als ze die al hadden. Desalniettemin zorgde Stefan Kamphorst op aangeven van Jurgen Haarman in de 49e minuut voor de 5 – 0 en voor de spits zijn hattrick. De ploeg uit de vecht was in de rust verteld om de tegenpartij geen doelpunt te laten maken en de nul vast te houden. Dat eerste is gelukt maar de jongens uit de vecht besloten om de bal dan maar zelf tegen het eigen net aan te schieten. Een misverstand tussen Robin Kruitbosch en de keeper Arno Dolman leidde tot de 5 – 1 in de 57e minuut. Robin zag kans om de bal weg te schieten en de goalie zag kans om nog een redding te maken, dit verliep niet geheel volgens plan waardoor de voorstopper de bal tegen zijn eigen keeper aanschoot en zo rolde de bal het goal in. Maar de mannen van V & l lieten zich hierdoor niet van de wijs brengen en kwamen eigenlijk geen enkel moment in de wedstrijd in de problemen. In de 80e minuut wist deze ploeg zelfs de 6-1 nog binnen te werken. Een gelukkige actie van de linksback van de ploeg uit de vecht resulteerde in een flauw rollertje in de korte hoek. Hiermee was ook de direct de eindstand op het bord gezet.
V & L wint met 6 – 1 in eigen huis van Balkbrug.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 4 - 0
Eindstand 6 - 1