Wedstrijdverslag

V en L speelt gelijk in de derby tegen Terwolde

V en L heeft op deze zondagmiddag tijdens de eerste derby van het seizoen 1 punt gepakt. Op een afgeladen vol sportpark in derbysfeer werd deze wedstrijd afgewerkt. V en L kwam op voorsprong, maar kon deze helaas net niet vasthouden.

Alle omstandigheden waren deze zondagmiddag aanwezig voor een ware krachtmeting tussen V en L en Terwolde: Veel publiek, vuurwerk, een voorwedstrijd en 2 aan elkaar gewaagde teams. Op een zonnige zondagmiddag werd er eerst een voorwedstrijd gespeeld tussen V en L O10 en Terwolde O10, onder luid gejuich van het publiek won V en L O10 met maar liefst 12-1. De jonge spelers en speelsters vonden het fantastisch om voor een groot publiek te spelen, daarna begon de echte derby. De jonge spelers/speelsters mochten met de grote mannen mee het veld op. Met een speaker op de achtergrond werden de hoofdrolspelers gepresenteerd, er werd ook vuurwerk afgestoken om het belang van de wedstrijd te duiden. De derby kon beginnen.

Terwolde trapte af en begon zo als eerste in balbezit en nam gelijk het initiatief in de eerste helft Dat leidde na 7 minuten tot de eerste kans na balverlies van V en L, deze poging werd tegenhouden door Jermo van Assen. Beide ploegen raakten snel de bal kwijt, waardoor er felle duels ontstonden. Terwolde kwam moeilijk door de verdediging van V en L heen en kwam alleen  tot luttele afstandsschoten of voorzetten die werden gepakt door Jermo van Assen. Niks leek er op te wijzen dat V en L een doelpunt zou gaan maken, tot de 26e minuut, maar zowaar kreeg V en L een vrije trap rond de middenlijn. Deze werd voorgegeven en kwam via een scrimmage voor de voeten van Viktor van Straten, die haalde uit en deze bal vloog in het doel. De spelers sprongen op elkaar om dit te vieren, een grote opsteker (1-0). Terwolde bleef de betere en kwam tot enkele kansjes, maar waren niet lastig genoeg om Jermo te verschalken. Na 45 minuten blies de scheidsrechter op zijn fluitje en was het sein voor de rust gegeven. De conclusie: Een hardwerkend V en L stond onverdiend op een 1-0 voorsprong, maar geluk moet je soms hebben in het voetbal.

In de tweede helft begon V en L met een soort van offensief naar de goal van Terwolde, dit leverde geen kansen op, maar Terwolde werd hierdoor wel van de goal gehouden. Uiteindelijk veranderde het beeld wel en nam V en L de verdedigende stellingen in, maar probeerde zijn huid duur te verkopen en met succes, de irritatie nam al snel toe bij Terwolde. Na 55 minuten kreeg Terwolde een goede kans, maar deze werd er knap uitgehouden door Jermo. De druk werd door Terwolde snel opgeschroefd. Jermo van Assen werd een muur, die alles tegenhield, was Terwolde er een keer door, dan redde Jermo de bal weer op knappe wijze. In het verdere verloop kreeg V en L nog 1 kans met een kopbal van Tiem Overvelde, maar de kopbal ging over. Met nog een kwartier op de klok dacht Terwolde dan eindelijk 1-1 te maken, maar het was buitenspel. Het was een wedstrijd met een hoge intensiteit, waardoor de spelers vermoeid raakten, de ruimtes werden steeds groter en beide ploegen konden het middenveld zo oversteken. V en L werkte hard en onderschepte steeds de ballen op het middenveld, waardoor de voorsprong in stand bleef. Helaas kwam er in de blessuretijd nog een gelijkmaker. Uit een vrije trap kwam de bal ongelukkig tegen de arm van een V en L’er. De scheidsrechter wees naar de stip en de Terwolde speler schoot gedecideerd binnen (1-1). De scheidsrechter floot daarna gelijk af en alle spelers lagen op de grond van vermoeidheid.

De eerste derby van het seizoen eindigde in een puntendeling. Bij V en L was de teleurstelling aanwezig dat er net geen overwinning volgde, keihard werken was net niet genoeg. Het was een meeslepende wedstrijd met emotie, niet hoogstaand. Dit zie je vaker bij een derby waar veel belangen op het spel staan. Al met al een spannende wedstrijd die in 1-1 eindigde. Volgende week is een interlandbreak, dus ook geen wedstrijd voor V en L. Over 2 weken een thuiswedstrijd tegen Sallandia 1.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 1 - 1