Wedstrijdverslag

V en L verliest met opgeheven hoofd van koploper.
Vandaag de lastige uitwedstrijd tegen NEO. Ondanks de stevige wind die “Dennis” over het veld blies waren de omstandigheden goed te noemen. Met name het veld mag genoemd worden ondanks de 3 kunstgrasvelden mochten wij op natuurgras spelen. En wat voor een veld werkelijk een biljartlaken. Daar zou het niet aan liggen deze zondag.
Dan de bezetting. Nog steeds een drietal blessures. Het positieve is dat Lieke Hopman, Jolijn Overvelde en Celester Keizer mee gingen om  hun teammaatjes aan te moedigen. Linda Overvelde had een snipperdag opgenomen in verband met haar verhuizing. Dus 12 over een daar moest het mee gebeuren.
Na wat zoeken op het enorme complex werden Richard Koers, grensrechter van dienst en ondergetekende ontvangen door de scheidsrechter en wedstrijdsecretaris van NEO. Over ons verzoek om te mogen door wisselen werd gelukkig niet moeilijk gedaan. Dit is namelijk niet toegestaan in de A categorie waarin wij spelen. Echter vlak voor aanvang van de wedstrijd kwam de scheidsrechter naar ons toe dat de coach van NEO het niet wilde dat er werd door gewisseld. Dus dat ging niet door. Ook de scheidsrechter vertelde dat hij dat niet verwacht had van NEO. Gevolg was dat kort voor aanvang van de wedstrijd een tactische omzetting moest worden gedaan om halverwege niet met 10 man te komen staan.
De eerste kleine tegenvaller was dat we de toss verloren. Eerst tegen de wind in. Het begin van  V en L was ronduit sterk te noemen. Ondanks de tegenwind lukte het om enkele kleine mogelijkheden om zeep te helpen.  We deden in ieder geval mee en dat gaf hoop. Maar naarmate de wedstrijd vorderde zag je toch dat de bal Bij Neo wat makkelijker rond ging. De aannames waren beter. De duels werden meer door hun gewonnen en het was daarom terecht dat het 1-0 werd voor Neo. Een speelster van hun wist door een vol 16 meter gebied te slalommen om goed af te ronden. Het werd steeds moeizamer maar gelukkig was er nog wel veel inzet. Het voetbal was eruit. Als we in balbezit kwamen dan waren we deze veel te snel kwijt. Het is moeilijk voetballen tegen de wind in maar de oplossing die nu gekozen werd bleek niet de juiste. Ballen naar voren zonder boodschap. Dat het vlak voor rust ook nog eens 2-0 werd verbaasde ons niet. Opnieuw was het de individuele klasse van een speelster van Neo die er voor zorgde dat hun voorsprong groter werd. De rust in met 2-0
Ik proefde nog hoop bij de dames uit de Vecht. Dus voorbereid om een heel ander spelbeeld want nu hadden wij de wind in de rug. Compact blijven spelen en strijden voor iedere bal.
En inderdaad wij kwamen wat vaker op de helft van NEO en onze verdediging kreeg wat meer lucht. Eerst was het Esmay Schimmel die in een riante schietpositie kwam maar de bal kwam voor haar chocoladebeen en Esmay kwam niet verder dan een puntertje naast het doel.
Dan zijn er momenten dat het fanatisme bij de meiden op de bank hoogtij viert. “Die coach van NEO wisselt zonder dat de scheidsrechter daarvan op de hoogte wordt gesteld”. Ik doe het daar maar mee want doelpunten krijg je toch niet als je gaat protesteren. Echter als je zo volgens de regels bent qua wisselbeleid dan vind ik dat ook het wisselen op een juiste manier moet gebeuren.
De scheidsrechter, een uiterst vriendelijke man, liet echter wel zien dat hij een NEO bril op heeft want onze snelle spits verscheen alleen voor de keepster en een botsing tot gevolg. De bal rolde door zonder dat een van die speelsters deze had aangeraakt. Echter Cissy Casteel was uitgeschakeld en kon niets meer. Volgens mij een penalty maar de scheidsrechter zag het anders. Ik heb er moeite mee om dit te schrijven omdat ik mij uitsluitend bezig houdt met mijn eigen team maar vandaag maak ik een uitzondering omdat het wel ergens om gaat namelijk het kampioenschap.
V en L ging nog meer risico’s nemen en dat had 10 minuten voor tijd succes. Esmay Schimmel in de rust ingevallen voor haar zus Myrna wist de bal goed te controleren en vast te houden. Ze hield haar tegenstandster prima achter zich terwijl ze met de rug naar het doel van NEO stond. Ze maakte prima gebruik van haar lichaam door weg te draaien en vanuit de draai geweldig vanaf 25 meter in het kruis van het doel te schieten.
Ongeveer nog 10 minuten te gaan. Alles mogelijk maar gezegd moet worden dat er een aantal bij V en L op hun tandvlees liepen althans zo zag ik dat vanaf de zijkant. Opportunistisch spelen was nu het advies. Opnieuw een discutabel moment in de 16 van NEO maar weer werd er doorgespeeld. Uiteindelijk bleef het 2-1 en ondanks dat een aantal speelsters het er moeilijk mee hadden dat ze verloren hadden van de koploper kan ik alleen maar zeggen, Het was terecht dat zij gewonnen hebben omdat ze net wat gretiger waren en over meer snelheid beschikten. Maar ook gezegd moet worden dat V en L met opgeheven hoofd terug kon naar de Vecht. Ondanks het verlies 3e klasse waardig.

Doelpunten

Aanvang 11:00 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 2 - 1