Wedstrijdverslag

Dames V en L mogen weer naar boven kijken.
Na enkele wat mindere resultaten waren de voetbalsters uit de Vecht in de middenmoot terecht gekomen. Vandaag in de wegstrijd tegen Avanti Wilskracht uit Enschede is gebleken dat een van de verbeterpunten voor V en L is het “bepalen” van de wedstrijd. De afgelopen seizoenen werden er teveel punten gemorst tegen de ploegen die onderaan stonden maar daartegen werden er veel punten gepakt tegen ploegen die bovenaan de ranglijst staan of stonden. Vandaag Avanti W. net boven ons op de ranglijst. De meeste verenigingen dus ook V en L gaat dan toch voor de winst. Het doelsaldo van V en L zegt dat de achterhoede staat als een huis. Ondanks de 7e plaats het minst gepasseerd. In dat klassement dus bovenaan en jammer genoeg kan dat niet gezegd worden van de voorhoede. Het is niet slecht maar V en L steekt er niet bovenuit.
Wat te doen. Gaan voor de overwinning of geen nederlaag dus gelijk. De keuze was snel gemaakt. Gaan voor de overwinning en wat meer risico’s nemen achterin maar misschien wel wat meer stootkracht krijgen voorin. Wat dan wel jammer is dat je niet altijd de beschikking hebt over alle speelsters. Maar liefst 5 geblesseerden. Gelukkig lukte het iedere week weer om toch genoeg speelsters bij elkaar te krijgen. De ene keer springen de zaalvoetbalsters bij maar vandaag maakten 2 jeugdspeelsters hun debuut in dames 1, Sanne Uenk en haar zus Roos.
Voordat de wedstrijd begon kwam er een afmelding van de scheidsrechter Derksen. Hij was ziek. De KNVB had echter snel een vervanger gevonden in de heer Gal. Hij en ook de tegenstander had er geen enkele moeite mee dat er door gewisseld werd. Iets wat volgens de regels niet kan in de A categorie. Voor trainers prettig omdat je speelsters die er uit gaan even later weer kunt inzetten.
Zoals afgesproken begon de wedstrijd in de vertrouwde formatie met het ijzersterke centrale duo, Laura Bouwmeester en Ilona Keizer. Het spel golfde op en neer en de beide backs, Sylvia Bouwmeester en Anoek van Lohuizen hadden al in de gaten dat ze beter konden wisselen van positie voordat de trainer dat in de gaten had.
Dan valt na ongeveer 20 minuten het eerste doelpunt voor V en L. Cissy Casteel die ook vandaag een ware plaag moet zijn geweest voor de tegenstandster wist de bal voor het doel te krijgen waar spits Linda Overvelde op de juiste plek stond en de keeper door de benen kon passeren “koekoek”. 1-0. Ondertussen was Laura Bouwmeester naar het middenveld gepositioneerd om meer druk op het doel van Avanti te krijgen. Roos Uenk ging de achterhoede versterken en Myrna Schimmel verliet het veld. Zij is op de weg terug en gaat steeds meer minuten maken.
Je hoopt dan dat de 2-0 een keer valt maar helaas in plaats daarvan maakte Avanti gelijk. Een prima afstandsschot was teveel voor keepster Evelien Gerritsen. Op dat moment misschien terecht maar wat ik zag was goed en voor het eerst zag ik dat wij meer duels wonnen dan dat wij die verloren. Fysiek waren we Avanti de baas.
Dan de 45e minuut vlak voor rust de beloning voor de tactische wissel. Nadieh Wagenvoort wist Laura Bouwmeester voorin aan te spelen en Laura heeft een geweldige trap in haar rechter. 2-1 en niet meer dan verdiend op dat moment. De vreugde was echter van zeer korte duur want nog voor rust wist Avanti W al weer gelijk te maken. Misschien wel een beetje door het risico dat V en L nam. De rugdekking bij Anoek zag er namelijk niet goed uit. Anoek werd op snelheid geklopt en de aanvalster van Avanti schoot vervolgens goed binnen.
In de rust gevraagd wat doen we. Gaan we het punt verdedigen of gaan we voor de winst met het risico dat we helemaal niks halen. Antwoord was duidelijk “Alles of niets”. Sanne en Myrna het veld in voor Brigit Kamphorst en Roos.
Langzaam maar zeker ging ik mij storen aan het publiek van de tegenstandster. De scheidsrechter kon helemaal niets goed doen en het leek volgens een van de supporters wel of we rugby aan het spelen waren. Maar zoals ik al eerder schreef het was vandaag de meisjes uit Enschede  tegen de dames uit de Vecht. Absoluut niet onsportief maar een stevige schouderduw komt al snel harder over dan shirtje trekken. Ik kan U zeggen dat er niet een speler is in de 3e klasse die zoveel speelsters aan haar shirtje heeft gehad dan Cissy Casteel. Laat Laura, Ilona,. Nadieh, Sylvia en Linda Casteel die minder van het shirtje trekken zijn maar meer van de block tackle en sliding ook hun kwaliteiten gebruiken.
V en L moest knokken voor een goed resultaat en dat deden ze  tot ver in blessuretijd. En dan is het genieten als je ziet hoe de dames op voorsprong kwamen want dat was een doelpunt uit het boekje.
Het doelpunt in de 70’ minuut kwam voort vanuit een ingooi van Linda Casteel. Met een subtiele voetbeweging ontstond er een prima combinatie tussen nadieh en Cissy. Cissy groeit nog steeds en nu liet ze zien dat ze meer kan dan alleen maar hard lopen namelijk een voorzet op maat geven. Nadieh was aangesloten en tikte simpel binnen.
De laatste minuten waren best wel spannend maar V en L hield stand en als je dan de punten binnen  hebt dan ben je bljj. Niet alleen omdat de dames het hebben gedaan maar ook omdat er 2 jeugdspeelster bij waren en daar moet een vereniging het van hebben, Roos en Sanne zijn  er volgende week weer bij. Naar de toekomst kijkend een goede zaak. Beiden hebben genoten.
V en L kan naar boven kijken want met een gewonnen inhaalwedstrijd kan het op 2 punten van de koploper komen. We gaan ervoor maar moeten wel eerlijk blijven. 2e klasse ??????

Doelpunten

Aanvang 11:00 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 3 - 2