Wedstrijdverslag

Vandaag de wedstrijd tegen de nummer 3 uit de competitie TVC ’28 uit Tubbergen. Opnieuw een verre uitwedstrijd tegen een club met veel dames en meiden. De coach vertelde ons vooraf dat de club bijna 800 leden heeft en dat 1 op de 4 leden van het vrouwelijke geslacht is.
Geen onbekende tegenstander en al onze wedstrijden tegen deze club eindigden met een minimaal verschil of gelijk. Gezien het feit dat het de laatste weken niet helemaal liep zoals verwacht werd er wat veranderd in de speelwijze en de afgelopen trainingen werd daar ook op getraind.
Uitwedstrijden van V en L zijn  bijna allemaal op plastic velden en dat is zeker niet in het voordeel van V en L. Daar tegenover staat dat wij thuis op gras spelen en ik kan mij zo voorstellen dat de tegenstander daar dan weer minder gecharmeerd van is.
De wedstrijd werd begonnen in een soort 4:4:2 met Cissy Casteel en Lieke Hopman veel ruimte voor zich. Diezelfde ruimte zou ook benut kunnen worden door de spitsen Linda Overvelde en Brigit Kamphorst. Als een soort “nummer 10” moest Femke Koldenhof dan zoeken naar de mogelijkheden die er door deze speelwijze zouden ontstaan.
V en L kwam beter uit de startblokken dan TVC. Echter tot noemenswaardige kansen kwam het niet maar ook TVC kwam niet tot echte kansen. Af en toe zag ik dat gespeeld werd in de ruimte in plaats van “in de voet” Nog te weinig maar deze wijziging heeft wat tijd nodig en ondertussen ontdek je mogelijkheden.
We mochten ook deze wedstrijd door wisselen van de scheidsrechter en de tegenstander. Dus na een half uur spelen Jolijn Overvelde voor Brigit Kamphorst en Sharon Casteel voor Anoek van Lohuizen. Voor Sharon misschien een nieuwe positie maar zij vulde dat geweldig in. Naast het verdedigen wist zij ook enkele malen heel goed gebruik te maken van de ruimtes voorin.
Het spel golfde op en neer en dan toch liepen wij tegen een achterstand aan. TVC was wat meer geslepen in hun spel dan V en L. Vlak voor rust kreeg het een vrije trap op zo’n 25 meter van het doel. Onze muur die uit 2 speelsters bestond stond keurig op 9 meter en 15 centimeter terwijl keepster Evelien deze stuurde op de juiste plek. De tegenstander wilde niet wachten tot de muur “goed” stond en schoot in de korte hoek binnen. Ik als trainer had deze situatie anders gewild. De muur op 3 meter voor de bal totdat de scheidsrechter zegt dat je naar achteren moet en ondertussen kan de keepster coachen of je naar links of rechts moet. Niet gebeurd les voor de volgende keer 1-0 voor TVC.
In de rust liet het team merken er nog in te geloven. De grip was er zeker op het middenveld waarin Femke Koldenhof vaak een welkome aanvulling was. Een positiewisseling Jolijn terug naar het middenveld en Cissy weer in de aanval. Ook dit pakte goed uit. Het werd wat gevaarlijker voor het doel van TVC en er kwam ook iets meer voetbal op het middenveld.
De wedstrijd was koud begonnen of V en L scoorde de gelijkmaker. Spits Linda Overvelde kwam aan de voor haar sterke zijde van het veld (links) in balbezit. Door de ruimte en tijd die ze kreeg kon ze een goede voorzet geven. Deze werd werkelijk op een magistrale wijze, binnenkant voet, volley binnengeschoten door Femke. Verdiend op dat moment. Hierna bleef het spelbeeld zoals het in de eerste helft was op en neer met niet al te veel kansen. Met nog een half uur te spelen kwamem Brigit en Anoek opnieuw in het veld voor Sylvia Bouwmeester en Linda Overvelde.
Het laatste kwartier werd de druk op het doel van V en L wel wat groter maar echter grote kansen kwamen er niet meer. Dit was mede te danken aan de tomeloze inzet van de dames uit de Vecht. Deze uitslag gaf een bevredigend gevoel. Een gelijkspel tegen een ploeg op kunstgras die nummer drie daar is mee te leven. Door deze uitslag is V en l aanvoerder van het rechter rijtje maar de insteek is om voor de winterstop weer in het linker rijtje te staan.  Dus hopen dat de wedstrijden tegen Grol en Eibergen doorgang vinden.

Doelpunten

Aanvang 11:00 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 1 - 1