Wedstrijdverslag

V en L dames is klaar voor de competitie.

De bekerwedstrijden zijn  gespeeld. Begonnen tegen 2e klasser  Raalte met een nederlaag 5-0 werd de 2e wedstrijd tegen 3e klasser,  Warnsveldse boys,  gewonnen met 3-1. Een tegenstander die we tegen gaan komen in de competitie

Vandaag opnieuw een goede graadmeter. Sportclub Brummen-Oeken zou de tegenstander zijn deze zonnige en warme zondagmorgen. Afgelopen seizoen kampioen in onze klasse. Dat kampioenschap hadden ze destijds niet aan V en L te danken want Brummen-Oeken wist in beide wedstrijden slechts 1 punt af te  pakken van V en L. Vraag was dus hoe staan beide teams er voor kort voor de seizoensstart. Brummen-Oeken had een complete metamorfose ondergaan. Een nieuwe trainer en leider maar ook een zestal speelsters uit de JO19 waren overgekomen. Bij V en L daartegen slechts 1 wijziging. Sharon Casteel gestopt en daarvoor in de plaats is Nadieh Wagenvoort (inderdaad dochter van..) overgekomen van Emst.

De hoop bij V en L was dat de opgaande lijn in het spel ten opzichte van het niveau in de laatste wedstrijden van het vorige seizoen kon worden doorgetrokken. Tegen Raalte wist V en L haar speelwijze een halve wedstrijd vol te houden en tegen Warnsveldse Boys al iets langer. Vandaag bijna tot het einde. Enkele speelsters hadden het helemaal gehad de laatste 10 a 15 minuten  maar dat zag je ook bij de tegenstander. Helaas vanwege blessures bij Celester Keizer en Lieke Hopman was wisselen op dat moment niet meer mogelijk.

De wedstrijd begon met een iets makkelijker spelend Brummen. Echter V en L stond goed en gebeurde slechts enkele keren dat het wat gevaarlijk werd voor het doel van V en L echter het was keepster Evelien Gerritsen die steeds redding bracht door in enkele 1 tegen 1 situaties als winnaar uit de strijd te komen.
In de 15e minuut was ze echter kansloos op een schot vanaf zo’n 20 meter welke via de onderkant lat in het doel verdween. We waren gewaarschuwd voor de schotkracht van de aanvoerster van Brummen. Zij speelde als regisseur op het middenveld tegenover Nadieh Wagenvoort. Nadieh had verdedigend haar handen vol aan haar maar gelukkig kwam ze zelf ook aan aanvallen toe.
V en L bleek voorin wat snelheid te kort te komen met Brigit Kamphorst, Linda Overvelde en Celester Keizer. Toen na 30 minuten Celester er af moest met een hoop ik lichte knieblessure was Cissy Casteel haar vervangster. Hierdoor kantelde de wedstrijd een beetje. V en L kreeg een tweetal corners aanvallend. De eerste van Linda Overvelde was niet goed genomen want ze kreeg de bal niet voor het doel. Gelukkig had Linda ook in de gaten dat dat anders moest want de 2e werd genomen op een manier zoals 6 jaar geleden afgesproken. Kort op een uit de 16 komende Jolijn Overvelde die kaatste op Linda die vervolgens goed op doel schoot met haar linker. De keeper zag er weliswaar niet helemaal goed uit maar het doelpunt telde 1-1.

5 minuten later was het opnieuw raak en weer was het een voorhoede speelster die scoorde. Ditmaal Brigit Kamphorst en opnieuw was het Cissy Casteel die met snel en  goed voorbereidend werk Brigit in staat stelde te scoren. 1-2
Een mooie stand om de rust mee in te gaan. Het spel werd bij vlagen gespeeld zoals afgesproken. Veel beweging op het middenveld waardoor deze speelsters, of soms opkomende verdedigers in de ruimtes die ontstonden, aanspeelbaar werden. Stap 1 in de opbouw heeft de KNVB ons een stuk makkelijker gemaakt namelijk dat Evelien een medespeelster mag aanspelen binnen de 16. Brummen liet dat vandaag gewoon gebeuren. Stap 2 is het vinden van een vrije speelsters. Breed is dat meestal geen probleem maar naar voren tot einde vorig seizoen vaak wel. Nu zijn die aanspeelpunten er meestal wel maar dan komt stap 3. Het op de juiste wijze aanspelen van die vrijstaande speelster. Het maken van de juiste keuze. In de voet of in de ruimte. Daar ging het vandaag nog iets te vaak fout. Een leerpunt zal ik maar zeggen.

In de rust werd keepster Evelien Gerritsen gewisseld voor Femke Koldenhof. Nee Femke ging niet op doel staan maar in de spits en spits Linda Overvelde nam de positie over van Evelien.
Het word misschien een eentonig verhaal maar weer was het Cissy die aan de rechterkant van het veld op snelheid haar tegenstandster te snel af was en een voorzet kon geven. Spits Femke kwam op de juiste plek om de bal het laatste tikje te geven 1-3.
Na 60 minuten probeerde Lieke Hopman hetzelfde als Cissy deed maar dan aan de linkerkant van het veld. Echter in de hoek bij de cornervlag werd Lieke op een ruwe manier de doorgang belet. Hierbij ging de tegenstandster van Lieke haar vol op de enkel staan waardoor Lieke niet verder kon. Evelien moest het veld weer in om Linda Overvelde weer af te wisselen waardoor Linda de spitpositie van Femke kon overnemen en Femke die van Lieke.

Niet door deze wissel maar door het feit dat Brummen vol voor de aanval koos en 1 op 1 ging spelen achterin ontstonden er toch wel enkele hachelijke momenten voor het doel van V en L. Echter V en L bleef overeind tot vlak voor tijd. De snelle en handige nummer 16 wist slim gebruik te maken van de ruimte die achter onze laatste linie lag. De sprint en het prima schot was voldoende op de aansluitingstreffer te maken. De gelijkmaker hing in de lucht en de scheidsrechter gaf Brummen-Oeken daartoe rijkelijk de kans door 10 minuten extra te laten spelen maar V en L hield stand en won verdiend.

Voor het eerst heeft V en L in de A klasse 2 van de 3 bekerwedstrijden weten te winnen. Het is dus bijna zover dat we mogen gaan denken aan door bekeren.

Doelpunten

Aanvang 11:00 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 2 - 3