Wedstrijdverslag

Opnieuw puntenverlies voor de dames van V en L.

Na de winterstop wil het maar niet gaan lopen bij het damesteam uit de Vecht. Dezelfde speelsters geen blessures of schorsingen. Redelijk tot goed kunnen trainen tijdens de winter. U zult zich misschien afvragen waarom lukt het dan niet om te winnen. Vaak hoor je bij de trainers van BVO’s die s’avonds worden geïnterviewd: “Ik weet het ook niet” of “Zeg jij het maar”. Nou ik weet het wel. Individueel zitten de meeste speelster aan hun plafond. Op een enkeling na valt daar niet zoveel winst meer te halen. Daarbij het gemis van een koele afmaker voorin want kansen genoeg maar het afmaken ontbrak ook vandaag. Waar nog wel winst c.q. progressie te boeken is het verbeteren van de onderlinge samenwerking. Daar is de laatste weken al wat aandacht aan besteed en vandaag zag ik gelukkig al wat verbeteringen op dat gebied.
De wedstrijd. Ook Victoria Boys was op volle oorlogssterkte. De eerste wedstrijd die wij hadden gewonnen moesten zij een aantal speelsters afstaan aan hun 1e vanwege blessures. Dus wij wisten dat wij d’ran moesten. Een mooier begin dan vandaag kun je eigenlijk niet wensen want de klok stond nog niet op 2 minuten of Brigit Kamphorst zette V en L op 1-0. Gezegd moet worden dat de keepster van Victoria Boys er niet goed uitzag bij het schot van Brigit. Hierna ontwikkelde zich een gelijk opgaande wedstrijd waarbij V en L uitblonk in strijdlust en Victoria Boys liet zien technisch iets beter te zijn. Toch was het V en L die de betere kansen kreeg maar zoals ik al schreef. Wij misten een echte killer. In de 30’minuut een schot op de paal die voor de voeten viel van Sharon Casteel maar helaas Sharon raakte de bal niet fijn. Dan het moment waar ik zag waar V en L winst kan halen. Myrna Schimmel op dat moment linksbuiten zette druk op haar tegenstandster die in balbezit kwam. Deze durfde het niet aan en speelde de bal terug naar een centrale verdedigster. Myrna er achteraan en daarbij haar eigen tegenstandster vrij latend. Linkshalf Lieke Hopman was al onderweg naar die speelster van Victoria Boys. Ondertussen keek Lieke over haar schouder hoe haar tegenstandster zou worden vastgezet. Mid-Mid Sharon Casteel had het ook al gezien en nam de taak van Lieke weer over. Bovendien was er een geweldige communicatie tussen Lieke en Sharon. Het resultaat was dat de rechtback die weer werd aangespeeld door de centrale verdedigster balverlies leed en V en L weer kon beginnen aan een aanval.
Nadat wij enkele kansen hadden laten liggen was het Victoria Boys die wel wist te scoren. V en L stond erg aanvallend op dat moment en Victoria Boys was sneller in de omschakeling  dan V en L. Victoria Boys wist een speelster in schietpositie te krijgen op 30 meter van het doel. Zij wist de bal over keepster Evelien Gerritsen bij de 2e paal binnen te schieten. Dit gebeurde vlak voor rust dus niet echt een gelukkig moment.
In de rust weer maximaal gewisseld. Niet altijd even goed voor het team maar dit is een afspraak binnen V en L. Alle speelsters maken ongeveer evenveel  minuten. Het blijft uiteindelijk amateurvoetbal en iedereen betaald evenveel contributie.
De 2e helft begon met een sterk Victoria Boys. De eerste 5 minuten waren voor hun maar al snel wist V en L weer grip op de wedstrijd te krijgen. De strijd werd uitgevochten op het middenveld en daar was V en L de baas. Veel balveroveringen  en daardoor veel balbezit op de helft van Victoria Boys. Ondanks dat veldoverwicht lukte het V en L niet echt gevaarlijk te worden. Daar tegenover zag je bijna geen aanval meer van  Victoria Boys. Ik denk dat V en L de 2e helft 35 minuten op de helft van Victoria Boys heeft gespeeld. V en L beloonde haar positief agressieve spel niet. In de 75e minuut opnieuw een schot op de paal. Dit schot kwam vanuit een counter waarbij met name Femke Koldenhof er voor zorgde dat wij snel van verdediging naar aanval gingen. 10 minuten later opnieuw Femke Koldenhof in beeld. Zij kwam in een 1 tegen 1 situatie met de keepster maar helaas schoot zij op de keepster. De terugspringende bal viel weer goed voor V en L voor de voeten van Linda Overvelde die de bal eerst wilde aannemen om binnen te schieten maar de aanname was niet goed waardoor ook deze kans de mist in ging. V en L verdiende misschien wel de voorsprong en had daar haar kansen ook voor gehad maar niet benut.
Ver in blessuretijd kreeg V en L te maken met een counter van Victoria Boys. Deze werd in eerste instantie onschadelijk gemaakt door Jolijn Overvelde. Zij had daar een overtreding voor nodig maar gezien de situatie heel begrijpelijk en je mag het nooit zeggen als trainer maar ik doe het wel. Prima gedaan Jolijn want je bent dan in staat om je hele team weer in positie te krijgen.  Echter dat gebeurde niet. Enkele speelsters van V en L dachten aan de winnende en niet aan een eventuele tegengoal. Laatste man Laura Bouwmeester bleef voorin. Niet als verwijt naar wie dan ook toe maar dit mag nooit meer gebeuren. 3 minuten in blessuretijd een vrije trap tegen op 20 meter voor het doel betekent alles achter de bal om een doelpunt tegen te voorkomen. En Nu werd een verkeerd verwerkte bal door Ilona Keizer fataal door de ruimte die Victoria Boys kreeg. 1-2.
Na afloop als team de wedstrijd geëvalueerd en daarbij werden door speelsters enkele punten aangegeven en ook ik als trainer deed dat. Heel positief waar wij mee vooruit kunnen. Dus 14 dagen geen competitie maar werken aan vertrouwen, conditie en samenwerking.

Doelpunten

Aanvang 11:00 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 1 - 2