Wedstrijdverslag

En weer ging het een stukje beter met de JO13
Vorige week de wedstrijd tegen de koploper Epse gelijk gespeeld. Vandaag de taak om het goede spel wat in die wedstrijd te zien was door te trekken. Tegenstander was Go-Ahead uit Deventer. Nog geen koploper maar wel de ploeg met de minste verliespunten. Een ploeg die het kampioenschap zelf in de hand heeft.
In de wedstrijdbespreking werd de goede wedstrijd tegen Epse nog even aangehaald. Ook werden de mindere punten benoemd zodat de spelers wisten wat ze te doen stond. Een daarvan was het lopen met de bal. Dat zou minder moeten worden was de wens van de begeleiding.
De warming up begon voor de dames in het team iets te laat maar dat is dan weer een leerpunt voor de volgende wedstrijd. Deze warming up begint ook structuur te krijgen. Spelers weten wat ze te doen staat en deze vormen blijven altijd hetzelfde alleen moet het iedere week beter worden. De warming up mocht op het veld alleen toen wij al bezig waren en Go-Ahead ook het veld opkwam moesten wij naar de andere helft omdat wij op de helft van  Go-Ahead stonden. Vreemd natuurlijk maar we hebben de hoedjes maar verzet.
De wedstrijd was amper een minuut oud of er lag al een bal achter onze keepster Maaike Hissink. Een onhoudbaar afstandsschot. 0-1 Tegen Voorst zorgde een zelfde situatie voor een verslagen V en L want daar liet elke speler het afweten toen ze eenmaal achter kwamen. Vandaag echter niet en sterker nog wij werden voetballend beter en voor het eerst kon ik in de rust complimenten uitdelen en vertellen dat ik genoten had van hun spel. Er werd overgespeeld naar elkaar waardoor het verschillende keren lukte om via de zijkanten kon worden opgebouwd. Als dat direct in het spel goed gaat dan zie je dat het hele team mee gaat doen. Er was wat meer beweging en enkele spelers zag ik vaker aan de bal dan dat ik gewend was. Elk balcontact is in deze leeftijdsfase een leermoment. Wij deden niet alleen mee met deze kampioenskandidaat maar lieten zien dat je met 11 “mindere” spelers soms beter kunt zijn dan 11 individuele “goede” spelers. Want dat was zoals ik het zag. Individueel had Go-Ahead meer in huis dan V en L maar door goed combineren wisten wij deze goede individuen te omzeilen. Hierdoor kregen wij enkele kleine mogelijkheden die helaas steeds weer geblokt werden door een verdediger van Go-Ahead.
Na rust waren de eerste 10 minuten voor Go-Ahead. V en L liet het even lopen zeg maar. Niet goed natuurlijk maar het gebeurde wel. Dit zorgde voor de 2-0 en 3-0. Beiden weer afstandsschoten. Natuurlijk ze tellen wel maar opnieuw te danken aan de individuele kwaliteit van de schutter die goed, hard en hoog van afstand kon en mocht schieten.
Waar je vaak ziet dat een team dan helemaal instort gebeurde dat vandaag niet V en L herpakte zich en haalde het niveau van de eerste helft weer. Leuk combinatievoetbal waarbij niemand werd overgeslagen. V en L was weer vaak op de helft van Go-Ahead te vinden. We kregen corners mee en na verschillende pogingen viel de bal nu eens goed voor Thirza Buitenhuis die de bal via een been van de tegenstander in het doel van Go-Ahead wist te schieten. 1-3.
Al met al is er de laatste 2 wedstrijden weer een opgaande lijn te zien bij JO13. Dat is goed want volgende week de laatste competitiewedstrijd en dan 2 juni als klapstuk van het seizoen de bekerfinale.

Doelpunten

Aanvang 11:30 uur
Ruststand onbekend
Eindstand 3 - 1

Scorers V en L

De doelpuntmakers zijn helaas niet opgegeven.

Laatst gewijzigd door SVS - overgenomen van voetbal.nl op 16-06-2018 om 23:59 uur © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer