Wedstrijdverslag

Op deze prachtige nazomerdag mochten de dames van V en L naar het voor hun onbekende Lemelerveld. Er werd met gemengde gevoelens tegen deze tegenstander aangekeken omdat zij de eerste 2 wedstrijden verrassende uitsxlagen hadden neergezet. Erg veel doelpunten gemaakt maar ook veel doelpunten tegen.

Zo werd er door Lemelerveld volgens verwachting v erloren van Heino maar tegen alle verwachtingen in gewonnen van het 1e van CCW '16.

V en L gaat zoals iedere wedstrijd uit van haar eigen kracht en dat betekent dat zij proberen het spel te maken de tegenstander niet in haar spel laten komen. Dat werd de eerste minuten misschien wel te goed uitgevoerd. De eerste 20 minuten kwam Lemelerveld bijna niet op de helft van V en L. Daardoor was laatste man Lisanne Panhuis steeds vrij aanspeelbaar wanneer een van de V en L speelsters op het middenveld de bal veroverde en telkens weer Lisanne inspeelde die de volgende aanval opbouwde. Voor V en L erg mooi en geruststellend om te zien echter scoren was er niet bij. Derhalve werd er gevraagd om wat meer op eigen helft te gaan voetballen en dat deed V en L prima. Hierdoor ontstond er iets meer ruimte voor de spitsen van V en L.

Het was de 34e minuut toen het eerste doelpunt viel. Linda Casteel wist een 1 tegen 1 situatie te winnen en het lukte haar bijna om te scoren. Echter de bal had nog een laatste tikje nodig en dat deed Femke Koldenhof.

Het leek er even op dat Lemelerveld juist dit tegendoelpunt nodig had om verder van hun doel af te gaan voetballen want dat gebeurde. Echter hierdoor klreeg V en L nog meer ruimte en daardoor ging het ineens hard.

39' minuut opnieuw Femke die opnieuw goed werd aangespeeld door Linda. Het spel van V en L werd beter en beter. Veel positiewisselingen en opkomende verdedigers. Lemelerveld wist even niet wat hun overkwam. In de 43' werd het 0--3 terwijl de bal bij V en L linksachterin was waar de opbouw begon was het aan de rechterkant Celester Keizer die de ruimte voor haar indook. Via Lieke Hopman op de as van het veld werd de bal voor haar ingespeeld. Celester haalde verwoestend uit en liet de keepster van Lemelerveld kansloos.

In de rust geprobeerd om duidelijk te maken dat het weer eens tijd werd voor een zogenaamde clean sheet. Vorige week stonden met de rust ook voor met 3-0 en werd het na 5 minuten toch 3-1 waarmee je de tegenstander weer wat hoop geeft. Dat moest vandaag voorkomen worden. Het leek de eerste minuten van de 2e helft aardig te lukken maar in de 70' minuut ging het toch fout. Op de doellijn van V en L was het Ilona Keizer die de bal probeerde weg te werken maar de bal totaal verkeerd raakte waardoor deze achter keepster Evelien Gerritsen in het doel verdween. Het is erg zuur dat het 2e tegendoelpunt deze competitie een eigen doelpunt is.

Dan gebeurd er opnieuw iets vreemds. Bij een voorzet van Lieke Hopman wist Femke goed voor de keepster van Lemelerveld te komen en met haar borst de bal binnen te werken. 1-4 en ditmaal was ik als coach druk doende om iedereen in een groepsapp. daarvan op de hoogte te brengen.

Niet veel later wordt het 1-5 door een doelpunt van Loes Venhoeven na een voorzet van Jolijn Overvelde. Toen ik op het scorebord keek en zag dat het de 80e minuut was zag ik ook dat de stand van 1-3 naar 1-4 ging. Ik dacht toen dit is fout want het was toch 1-5 maar de assistent scheidsrechter Martin Overvelde vertelde mij dat de 1-4 was afgekeurd wegens buitenspel. Dit was de eerste keer in mijn voetballeven dat mij dit overkomen is. Zo zie je maar weer dat je niet te veel moet schrijven en appen want dan mis je nog wel eens wat. Willem van Hanegem zei dat ooit al eens over Louis van Gaal.

V en L bleef de betere ploeg en twee hoogtepunten die benoemd moeten worden was een gewelgige pegel van Laura Bouwmeester die op de lat uiteen spatte en een ingestudeerde corner. Jolijn Overvelde kwam vanuit het het centrum voor een korte. Haar tegenstandster kort achter haar. Jolijn draaide met bal erg kort weg en kon daarna de bal perfect klaarleggen voor Laura Bouwmeester die hard maar recht op de keepster van Lemelerveld schoot.

Goed het werd uiteindelijk 1-4 tegen een erg sympathiek Lemelerveld. Excuses werden aangeboden door een speelster die de thee had moeten verzorgen in  de rust die er niet kwam. De scheidsrechter dronk samen met Martin Overvelde en coach Dick voor de Poorte na afloop een biertje. De coach van de tegenpartij schoof ook even aan en clompimenteerde V en L met het "mooie" team dat het heeft. Allemaal veel gemoedelijker daar in het Oosten in vergelijking met het Zuiden waar we vorig seizoen speelden.

Door het gelijke spel van Heino staat V en L na 3 wedstrijden al 2 punten los van de nummer 2. Volgende week wacht opnieuw een geduchte tegenstander namelijk CCW '16 1. Dit is de "Wilp" tak van de fusieclub. In het verleden had V en L veel moeite met deze tegenstander. Al met al een reden om volgende week eens te kijken bij de dames van V en L .

profcoach: Celester 9, Femke en Linda C 7, Loes, Jolijn, Lieke en Evelien 5, Esmay en Lisanne 4, Laura Linda O en Brigit 3, Ilona 2

Doelpunten

Aanvang 12:00 uur
Ruststand 0 - 3