Wedstrijdverslag

V en L 1 verliest nipt van koploper.

Vandaag, 20 maart 2017 stond voor het vlaggenschip V en L de thuiswedstrijd tegen koploper Sportclub Deventer op het programma. In de uitwedstrijd werd terecht 3-3 gelijkgespeeld, alhoewel V en L destijds een 3-1 voorsprong uit handen gaf.

V en L kon deze wedstrijd nagenoeg met een fitte selectie beginnen, alleen Ruud Kamphorst ontbrak met een blessure. Al na 5 minuten raakte de rechtsbuiten Feie Overvelde geblesseerd door ongelukkig door zijn enkel te zijn gegaan. V en L stond even met 10 man gezien de wissel nog niet gereed was, in deze periode kreeg Deventer een terechte penalty welke onberispelijk werd ingeschoten door de aanvoerder. Hierna zou Stefan Kamphorst het veld betreden voor de geblesseerd geraakte Feie. Deventer, met de eerste helft met de strakke wind in de rug was het eerste half uur overduidelijk de betere ploeg. Na 20 minuten mochten ze aanleggen voor een corner welke hard, laag werd voorgegeven. Door slap verdedigen belandde de bal op randje zestien waar de geheel vrijstaande nummer 7 van Sportclub hard raak schoot, stand 0-2. Na een half uur spelen kwam V en L beter in de wedstrijd, gaf minder ruimte weg en kwam ook wat meer aan voetballen toe. Harm Kamphorst kwam vrij voor de keeper te staan na een splijtende steekpass van Joey van der Haar, echter de keeper kon nog net redding brengen. Ruststand 0-2.
De tweede helft ging V en L meer risico’s nemen, linsback Anne van Marle moest plaats maken voor de jonge aanvaller Jasper van Straaten. Vanaf de eerste minuut werd er achterin één op één gespeeld met de wind in de rug. V en L zat er kort op en liet Deventer niet meer aan voetballen toe komen. Dit resulteerde in enkele gevaarlijke situaties voor de goal van Deventer. In de 70e minuut werd een vroege voorzet op de rand van de 16 opgepakt door Stefan Kamphorst, welke zijn man omspeelde en de bal terug legde op Jasper van Straaten welke knap tussen een drietal verdedigers de bal in het doel wist te werken, 1-2. Hierna ging V en L nog meer in een punt geloven en werd de druk nog maar eens opgevoerd. Deventer probeerde er via de counter gevaarlijk uit te komen, echter werden de mogelijkheden door de ploeg uit Deventer niet goed uitgespeeld. V en L dacht in de 87e minuut de stand gelijk te trekken, een voorzet werd verlengd en Stan Mentink werkte de bal in het doel, echter achteraf bleek dit vanuit buitenspel positie te zijn. Kort hierna werd na goed werk van onze spits Pim van het Erve de bal klaargelegd op randje 16 voor Harm Kamphorst, zijn inzet ging echter over het doel. In de laatste minuut kwam Deventer er nog één keer uit via de counter in een overtalsituatie, in eerste instantie werd er nog redding gebracht door de goed keepende Dolman, echter in tweede instantie werd alsnog de einduitslag bepaald op 1-3.

Na een slecht begin rechtte V en L de rug en maakte het de koploper moeilijk, waar op basis van de tweede helft een punt misschien wel terecht was geweest. Volgende week speelt V en L de derby in en tegen Terwolde. Wanneer dezelfde motivatie en strijdlust op de mat wordt gelegd zoals de tweede helft vandaag tegen Deventer liggen hier zeker mogelijkheden.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 2
Eindstand 1 - 3