Wedstrijdverslag

Vandaag stond de derby van het 5e klasse G op het programma, V en L tegen Terwolde, oftewel Rood tegen Blauw. Een wedstrijd die vaak niet bekend staat om zijn fantastisch voetbal, maar wel bol staat van de spanning en sensatie. Zo ook vandaag. Trainer Nijhof kon beschikken over een volledige fitte selectie en koos ook deze keer voor de bekende namen. Enige wijziging in de selectie tov vorige week betrof een aanvallende. Sven Veldhuis is weer fit verklaard en mocht van meet af aan laten zien waarom hij de voorkeur kreeg. Beide ploegen hadden iets recht te zetten naar aanelding van hun resultaat van vorige week. Uiteraard is het ondenkbaar om als verliezer van deze burenstrijd van het veld te stappen.
Het begin was van beide kanten aftasten en hierin was Terwolde de licht bovenliggende partij. Hiertegenover stelde V en L veel strijdlust en passie. De wedstrijd was amper 5 minuten oud toen in de 16 meter Tom Kamphorst werd aangetikt. Wat voor iedereen zeer duidelijk was, was dat het niet voor de leidsman van vandaag. Hij liet doorspelen in plaats van een terechte penalty te geven. Kort daarna was het de beurt aan Terwolde. Tot geluk van iedereen die V en L een warm hart toedraagt scheerde de bal over de deklat boven doelman Dolman. V en L bleef goed georganiseerd spelen en deelde hier en daar een speldenprik uit, maar tot echte grote uitgespeelde mogelijkheden leidde dit niet. De grootste kans in die fase was voor Feie Overvelde. Hij kreeg via Tom Kamphorst de bal ingespeeld, maar hij kon de bal net niet genoeg krulling meegeven. De bal eindigde dan ook aan de verkeerde kant van de paal. De door Terwolde beproefde methode van de “lange bal” op de snelle spitsen haalde vaak niets uit en de trainer van de gasten paste dan ook halverwege de eerste helft zijn tactiek aan door meer via de zijkanten te gaan spelen. Dit had echter niet het beoogde effect voor Terwolde. Door deze wijziging kreeg V en L juist meer grip op de wedstrijd en dit leidde wederom tot een mooie kans voor V en L. Deze keer was het de beurt aan Ruud Kamphorst. Hij kon alleen door op de doelman, maar waar de bal van Feie nog aan de verkeerde kant van de paal belande, belande de bal van Ruud op de paal.  Kort daarna floot de leidsman van vandaag een halve minuut te vroeg voor de rust. Niemand maalde daarom aangezien er kort daarvoor voor 2 maanden regen naar benden was gekomen.

De tweede helft was een voortzetting van waar de eerste helft was gestopt. Terwolde had moeite met de strijdlust en felheid van V en L en kwam niet in haar spel. Dit leidde gelijk tot een mooie kans voor Richard Panhuis. Hij kreeg de bal vanaf de zijkant ingespeeld en hoefde hem slechts licht te beroeren om V en L op de verdiende 1-0 voorsprong te zetten, maar helaas voor V en L verdween ook deze bal aan de verkeerde kant van de paal. Niet lang daarna was het aan de beurt Stefan Kamphorst om de verdiende 1-0 aan te tekenen. Een lange bal van achteruit komt net niet aan bij Stefan Kamphorst aangezien de bal net niet scherp genoeg was. Echter wordt er door de aanvoerder van Terwolde niet goed geluisterd naar de uitkomende keeper van Terwolde en beroerde de bal met zijn hoofd waardoor de keeper kansloos werd. De bal scheerde over de keeper heen en stuiterde richting de doellijn. Stefan Kamphorst verzachte het leed voor de aanvoerder door de bal net voor de doellijn te beroeren en zo de goal op zijn naam te schrijven. Terwolde kwam hierna niet meer in de wedstrijd mede door het al genoemde spel van V en L. Dit leidde helaas wel tot een tweetal gele kaarten aan de zijde van V en L. Helaas kon V en L de wedstrijd niet vol maken met 11 man, door een terechte rode kaart na het vanachter klassieke pootje haken. Het was de laatste 5 officiële minuten en de 7 blessuretijd minuten billenknijpen voor V en L. Terwolde kreeg in deze fase nog een aantal goede mogelijkheden uit standaard situaties, maar dit leidde, terecht, niet tot de 1-1. Met de vertoonde vechtlust en passie kan V en L het elke tegenstander lastig maken. Als het veldspel ook nog eens gaat lopen, dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren in de Vecht.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 0
Eindstand 1 - 0