Wedstrijdverslag

Ook Wesepe ‘maatje’ te groot voor V en L

Vandaag wederom een Sallandse tegenstander voor V en L. Na de deceptie van vorige week thuis tegen Mariënheem gingen de mannen van Nico Nijhof vandaag op bezoek bij Wesepe. In tegenstelling tot vorige week had Nijhof vandaag een ruime en fitte selectie tot zijn beschikking.
Direct vanaf het startsein zag je dat er vandaag twee gemotiveerde tegenstanders op het veld stonden. Helaas was het wederom de tegenstander van V en L, deze zondag Wesepe, die het beste aan de wedstijd begon. Een goed afstand schot van Wesepe belande via de vingertoppen van Arno Dolman op de lat. De rebound viel tot ongenoegen van Dolman pardoes  voor de voeten van de vrij staande spits van Wesepe waardoor het voor hem een koud kunstje was om de 1-0 aan te tekenen. In de hier opvolgende 10 minuten, toen het stoom uit de oren van doelman Dolman voorzichtig aan de horizon verdween, nam Wesepe het heft in handen. Via fris voetbal en snelle combinaties over de flanken kreeg de thuisspelende ploeg voldoende kansen om de voorsprong uit te bouwen. Enkele enorme kansen waarbij de lat, paal en zeer knullig afmaken van de spitsen van Wesepe V en L soelaas boden. Het mocht dan ook een wonder heetten dat spits Feie Overvelde V en L in de 18e minuut op 1-1 kon schieten. Een prachtige diepe bal van Stan Mentink viel achter de verdediging van Wesepe. Overvelde controleerde de bal keurig en schoof hem beheerst in de lange hoek. Ook V en L kreeg in dit deel van de wedstrijd nog enkele mogelijkheden. Het restant van de eerste helft was qua veldspel redelijk gelijk opgaand, maar de kansen verhouding was duidelijk in het voordeel van Wesepe. Elke aanval van Wesepe was levensgevaarlijk, ook vele tweede ballen werden gewonnen door Wesepe. Dit leidde dan uiteindelijk ook tot een doelpunt voor Wesepe. Met een goede steekpass van de uitzakkende spits van Wesepe werd  de naar binnenkomende rechtsbuiten vrij voor doelman Dolman gezet. Dit maal wist de spits wel raad met de geboden kans, Dolman werd vakkundig omspeeld waarna de bal beheerst tegen de touwen geschoven werd (2-1).  Toen de leidsman voor het rustsignaal vloot kon V en L de meest tevreden ploeg zijn, als Wesepe zuiniger met de kansen omgesprongen was had de achterstand voor V en L veel groter kunnen zijn.

Na de rust kwam A-pupil Remi v/d Haar in het veld. De tweede helft begon redelijk gelijk opgaand. Beide partijen kregen enkele mogelijkheden welke niet tot doelpunten leidde. Dit was waarschijnlijk dan ook de aanleiding voor V en L om een cadeautje uit te delen aan de thuisploeg. Balverlies bij het uitverdedigen leidde een enorme kans voor Wesepe in. Echter wist Wesepe het cadeautje niet uit te pakken, tot afgrijzen van velen stond ook het vizier van de camera mensen langs de lijn niet op scherp. Anders was deze actie deze dagen zeker “trending topic” geweest op menig voetbalsite. Het restant van de tweede helft was erg rommelig, ook de scheidsrechter deed hier vrolijk in mee. In de 82ste minuut pas was daar dan de eerste grote kans van V en L van de tweede helft. Een goede actie en een schot in de korte hoek van rechtsbuiten Harm Kamphorst werd tot corner verwerkt door de keeper van Wesepe. Kort hierna velde Wesepe dan (eindelijk) het vonnis over V en L. In de omschakeling, waarbij een afgeslagen aanvalsopzet van V en L tot doelpunt wordt gepromoveerd door de Wesepenaren (3-1). De laatste minuten van de tweede helft probeert V en L nog wat te forceren. Dit leidde nog tot het nodige gevaar voor het doel van Wesepe, echter zonder succes.

Wesepe was vandaag een ‘maatje’ te groot was voor V en L. De inzet en strijdlust van de Vechtenaren was deze middag een stuk beter dan vorige week tegen Mariënheem wat te prijzen. Italianen hebben “verdedigen tot kunst verheven” hoor je voetbalcommentatoren vaak roepen, een beetje van deze Italiaanse verdedigende roots kunnen de mannen van Nijhof wel gebruiken momenteel. De tegengoals blijven vanaf minuut één van dit voetbalseizoen te gemakkelijk vallen, en niet geheel onbelangrijk ook nog eens op zeer ongunstige momenten in de wedstijd. Vooral dit laatste is erg frustrerend omdat V en L hierdoor achter de feiten aan moet lopen wat enorm veel kracht en inspanning kost die men in het verdere verloop van de wedstijd dan weer te kort komt. Kortom voldoende werk aan de winkel en een mooie uitdaging voor de komende periode!

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 0
Eindstand 3 - 1