Wedstrijdverslag

Dikke nederlaag voor thuis spelend V en L tegen Mariënheem

Op de derde zondag van september stond de 3e competitiewedstrijd voor V en L op het programma. Het Sallandse SV Mariënheem kwam op bezoek, een vrij onbekende tegenstander voor V en L. Nog voordat de spelers van V en L sportpark ‘ Hul bereikt hadden was de eerste tegenslag van de middag al een feit. Verdediger Jordy Berenschot moest zich kort voor de wedstrijd helaas ziek afmelden. Gezien de krappe bank hoefde trainer Nico Nijhof niet lang te puzzelen en wees Anne van Marle aan als vervanger van rechtsback Berenschot.

Het weer was schitterend waardoor er behoorlijk wat publiek langs de kant stond. Beide teams begonnen de wedstrijd wat afwachtend. De eerste 10 minuten was het aftasten van beide kanten. Echter duurde dit niet lang. Al in de 10e minuut kwam Mariënheem op voorsprong, door slordig balverlies bij een van de V en L voorwaartsen kon een van de middenvelders van buiten de 16 meter het doel van Arno Dolman onder vuur nemen. Dolman redde in eerste instantie goed echter viel de rebound voor de vrijstaande aanvaller van Mariënheem die geen enkele genade kende en kalm binnen schoof. Na deze openingstreffer komt Mariënheem steeds beter in de wedstrijd. Een van de centrale verdedigers probeert met goede crosspasses de buitenspelers te lanceren. In het eerste kwartier van de wedstrijd leid dit voor Mariënheem nog niet tot het gewenste resultaat. Maar je mag verwachten dat V en L hierdoor gewaarschuwd is voor het restant van het duel. In de 18e minuut krijgt ook V en L zijn eerste kansje. Een goede corner van Tom Kamphorst wordt ingekopt door Anne van Marle. Helaas beland de bal recht in de handen van de keeper van Mariënheem. Een rommelige fase breekt aan. Het spel golft op en neer, dit leid tot mogelijkheden voor zowel Mariënheem als V en L. Het is Mariënheem die echter op 0-2 komt. Vanaf de rechter flank van V en L mag Mariënheem rustig voorzetten, de goede voorzet wordt koel tegendraads ingekopt door de geheel op 7 meter van de goal vrijstaande spits van Mariënheem. Deze ruimte hoef je zelfs in deze klasse je tegenstanders niet te geven.  Na deze goal wekt Mariënheem de indruk wat gas terug te nemen. Echter steekt V en L juist dan Mariënheem de helpende hand toe. Slordig balverlies van een verdediger van V en L zorgt ervoor dat er 2 spitsen van Mariënheem alleen op doelman Dolman af mogen lopen. Rustig breed leggen en intikken, klinkt simpel en zo is het soms ook, 0-3. Ook V en L krijgt voor rust nog twee grote mogelijkheden. Beide keren was linksbuiten Harm Kamphorst hier bij betrokken. Bij de eerste poging kapt Kamphorst zijn directe tegenstander goed uit maar stuit hij op de keeper van Mariënheem, bij de tweede poging komt het balletje breed van Kamphorst helaas niet aan. Dan blaast de scheidsrechter het rust signaal en staat bovenliggende partij Mariënheem terecht op een ruimte voorsprong.

Mariënheem brengt de bal aan het rollen voor de tweede helft. Direct vanaf de aftrap is Mariënheem gevaarlijk. Een afstandsschot kan nog maar ternauwernood uit de linkeronderhoek gepoetst worden door Dolman. In de 5e minuut na rust mag Tom Kamphorst aanleggen voor een vrij trap. De afstand is wat ver dus besluit hij de bal scherp in te draaien. Spits Feie Overvelde anticipeert goed maar wordt in het strafschopgebied pootje gehaakt door een van de spelers van Mariënheem. Iedereen lijkt dit wel te zien, behalve de scheidsrechter. Maar agja… laat deze beste man ook een foutje maken deze middag. Kort hierna een corner voor V en L, wederom zet Tom Kamphorst de bal goed voor maar een kopbal van Stan Mentink mist kracht en richting. Dan breekt er een hele slechte fase aan voor V en L. Binnen 5 minuten scoort Mariënheem twee keer waardoor een stand van 0-5 op het scorebord komt te staan. In de 65e minuut van de wedstrijd komt de van een blessure terugkerende Stefan Kamphorst binnen de lijnen. Het restant van de wedstijd is Stefan Kamphorst de opvallendste man aan V en L zijde. Met enkele goede acties, voorzetten en schoten op het doel van Mariënheem  laat hij menig V en L supporter nog met een klein lachje het sportpark verlaten. Een goede redding  van de keeper van Mariënheem op één van de afstandsschoten van Stefan Kamphorst leidt een corner in. De corner wordt bij de tweede paal ingedraaid door broer Tom Kamphorst. De keeper van Mariënheem moet de bal lossen waarna Anne van Marle alert is en de bal intikt (1-5). In het restant van de tweede helft loopt Mariënheem nog uit naar een beschamende 1-8. De 1-6 van Mariënheem is hierbij nog het benoemen waard, een hoge bal uit een kluts situatie wordt middels een prachtige volley van een van de spelers van Mariënheem vanaf 20 meter achter Dolman gepoeierd. Gelukkig trekt de scheidsrechter geen extra tijd bij en klinkt er bij een 1-8 stand het eindsignaal.

Mariënheem pakt volkomen terecht de punten, het was deze middag kwalitatief simpelweg veel beter dan de thuisploeg. Maar de hoge einduitslag is onnodig. V en L speelde zwaar onder de maat. De veldbezetting was niet in orde, op elke positie op het veld werd te veel ruimte weggegeven en een “over mijn lijk instelling” ontbrak. De spelers van Mariënheem moeten zich bij tijd en wijle in een speeltuin hebben gewaand!!!

Volgende week wacht de uitwedstrijd bij Wesepe. Hopelijk kunnen de spelers na een goede trainingsweek dit zware verlies achter zich laten en met een positieve spirit afreizen naar Wesepe. Nieuwe ronde, nieuwe kansen boys!

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 0
Eindstand 1 - 8