Wedstrijdverslag

Verdienstelijk gelijkspel voor V en L

Op tweede paasdag iedereen nog verzadigd van de eieren, stond er een wedstrijd op het programma tegen Orderbos. Een hele opgave om punten te pakken met een schorsing van het centrale verdedigingsduo en onze spits. Vooraf waren de weersvoorspellingen niet al te best, maar er kon toch redelijk gevoetbald worden. Dat de wind een rol van betekenis zou gaan spelen was vanaf de aftrap al wel duidelijk. V en L had de eerste helft de wind in de rug. Zelfs Sten Roeterd was opgetrommeld om de verdediging te versterken. Normaal zit het shirtje van nummer 3 niet zo strak, maar vandaag was hij goed gevuld. Al snel werd duidelijk dat de verdediging van Orderbos niet te sterkste linie was. Wesley Hofman en Feie Overvelde wisten met hun snelheid en geholpen door de wind de verdediging van Orderbos onder druk te zetten. Al in de 6 de minuut resulteerde dat in een geweldige kans voor Feie Overvelde. Met meer geluk dan wijsheid wist de keeper de bal van de lijn te halen. Ook Orderbos kreeg enkele mogelijkheden om de score te openen, maar in de afwerking waren ze vandaag slordig. In de 20 ste minuut opnieuw een snelle uitbraak van V en L waar Wesley Hofman op maat werd bediend door Feie Overvele. Wesley wist wel raad met dit buitenkansje en op zijn diagonale schot had de keeper geen antwoord 1-0. De volgende 10 minuten waren de sterkste fase van V en L vandaag. Met de rust had het eigenlijk wel 3-0 voor V en L kunnen staan, maar scoren is de laatste tijd voor de meeste spelers niet gemakkelijk.

In de tweede helft werd de wedstrijd eigenlijk geheel omgedraaid met nu Orderbos die het voordeel van de wind had. Het was Ruud Kamphorst die nog een unieke mogelijkheid had om de score te verdubbelen. Oog in oog met de keeper wist hij echter niet tot score te komen. V en L slaagde er niet meer in om van de eigen helft af te komen en riep zo het onheil over zichzelf af. De behendige aanvallers van Orderbos kwamen meerdere keren gevaarlijk door.  Na een klein kwartiertje werd een aanvaller getorpedeerd in het strafschopgebied met als gevolg een penalty. Had keeper Dolman nu maar zijn roze tape omgehad, helaas voor hem had hij nu dan ook geen kans 1-1.
Voor de toeschouwers langs de lijn was het al wel duidelijk, het zou nog een hele toer worden om er een punt uit te slepen. Orderbos was vooral gevaarlijk uit corners, maar op miraculeuze wijze maakten de stand-in verdedigers elke keer de juiste keuze. V en L mocht over geluk ook niet klagen, maar volgens trainer Marc Mölder hadden we in de eerste helft al meer afstand moeten nemen.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 1 - 0
Eindstand 1 - 1