Wedstrijdverslag

Schamel punt voor V en L in matig duel

Vandaag de inhaalwedstrijd tegen VVOG uit Harderwijk. Een tegenstander waar V en L nog nooit tegen gevoetbald heeft. Jordy Berenschot mocht vandaag in de basis starten omdat Arno Van Welie tijdens de training geblesseerd heeft afgehaakt. Opnieuw een domper voor trainer Marc Mölder.  Al snel werd duidelijk dat de uitspelende ploeg vandaag van plan was om de punten mee naar huis te nemen. Zij zetten al vroeg druk op het middenveld, waardoor het eerste half uur de gasten duidelijk het betere spel hadden. V en L had hier nog geen goed antwoord op, en voorin kon ook geen vuist gemaakt worden. Door de vele wissels maakte V en L ook geen goed ingespeelde indruk. De passing was onder de maat met te veel balverlies. De buitenspelers van VVOG zorgden voortdurend voor gevaar. In de 28 ste minuut kwam hierdoor ook een doelpunt uit voort.  De linksbuiten wist de achterlijn te halen en diens voorzet werd simpel binnengetikt 0-1.  Vlak voor rust opnieuw een grote kans voor VVOG maar de bal werd roekeloos over geknald. In de 41 ste minuut eindelijk een behoorlijke aanval van V en L, die doeltreffend werd afgerond door Frank Keizer 1-1. Een assist van Eduard van den Beld op maat. Een 1-1 stand in de rust waar Ven L niet over mocht klagen.

In de tweede helft mocht Good old Sten Roetert opdraven, hij verving Feie Overvelde.  Trainer Marc Mölder had zijn manschappen ingepeperd, dat er meer strijd geleverd moest worden. In de eerste helft maakte V en L een afwachtende indruk en te slap in de duels.  Al vanaf de aftrap in de tweede helft stond er een scherper V en L in het veld. Dit resulteerde al direct in een grote kans voor Eduard van den Belt maar de bal scheerde rakelings over. In het verloop van de tweede helft waren er nog goede kansen voor Ruud Kamphorst en opnieuw Eduard van den Belt. VVOG kon hier niet zoveel tegen overstellen maar over de hele wedstrijd gezien was een gelijkspel terecht. Trainer Marc Mölder kon ook wel leven met de puntendeling. Er worden momenteel te veel basisspelers gemist, die na de winterstop waarschijnlijk weer fit zijn.

Goede feestdagen en een rustige jaarwisseling namens de reporters Han en Jolanda Bouwmeester.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 0
Eindstand 1 - 1