Wedstrijdverslag

Degelijk V en L pakt volle winst in derby

Vandaag de derby tegen sv Terwolde, en er waren weer veel toeschouwers naar sportpark ’t Hul gekomen. Het is mooi om te zien dat beide clubs er een mooie wedstrijd van proberen te maken. Anders dan voorgaande edities stond er al een half uur op de klok en eigenlijk was er weinig bijzonders te melden. Beide ploegen waren vooral bezig om geen tegendoelpunt te krijgen en zo verwaarloosden ze eigen aanval. Beide reporters hebben één kans geteld voor beide ploegen. Feie Overvelde, die vandaag de turbo aanhad, mocht alleen doorgaan op de keeper maar hij kwam adem te kort om af te ronden. Terwolde was gevaarlijk bij vrije trappen en ook dat leverde een doelrijpe kans op. Niettemin een terechte ruststand van 0-0. En met veel volk langs de kant was het dus ook dringen bij de koffie in de rust. Bij de start van de tweede helft was de eerste grote kans natuurlijk weer voor de tegenpartij. Keeper Arno Dolman was al geklopt, maar Marco Bouwmeester wist de bal van de doellijn te koppen. De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste helft alhoewel V en L wat beter veldspel liet zien. Opnieuw had Feie Overvelde een dot van een kans, maar in plaats van een vlammend schot besloot hij helaas af te spelen. Trainer Marc Mölder paste nog enkele wissels toe, maar sv Terwolde kreeg ook een grote kans om te openen. Een vrije schietkans, maar het doel was vandaag niet hoog genoeg voor Terwolde. De wedstrijd kabbelde een beetje voort en het leek op een saaie 0-0 af te stevenen. Tom Kamphorst dacht er echter anders over want hij had nu wel een perfecte corner in huis. De bal belandde op de pantoffel van Eduard van den Beld en de keeper hoorde de bal alleen maar suizen. Kiezelhard in de linkerhoek werkelijk een perfecte goal . Nog 5 minuten te gaan en onze manschappen waren nog aan het nagenieten van de treffer. Vanaf de aftrap een schermutseling in de zestien en u raadt het al…. een strafschop.

Ontzetting langs de lijn om zo weer de voorsprong uit handen te geven. Maar keeper Arno Dolman had een geheim wapen. De strafschopnemer werd betoverd door de roze tape op de knie van Arno Dolman. Hij was zo onder de indruk dat Arno vandaag de 3 punten thuis kon houden.  De voorsprong kwam dus niet meer in gevaar en V en L is de gelukkige winnaar. Het was vandaag geen harde wedstrijd, maar de complete verdediging liep wel tegen een schorsing aan voor de volgende wedstrijd. Trainer Marc Mölder deed hier nogal laconiek over een overwinning op Terwolde is veel waard.  Na de wedstrijd  was iedereen in The Mood voor een feestje, en daarvoor was het  gelijknamige duo uitgenodigd en tezamen met DJ Skills bleef het nog lang gezellig in de kantine van sv V en L.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 0
Eindstand 1 - 0