Wedstrijdverslag

Gedreven  sv V en L boekt verdiende thuiszege

De eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen de combinatie Cupa-Wilp.

Tegen beide ploegen heeft V en L het traditioneel moeilijk, dus een driepunter is zeker nu geen gelopen race. Tijdens de warming-up moest Ruud Kamphorst geblesseerd afhaken. Na 10 minuten gaf Stefan Kamphorst al aan niet verder te kunnen. In allerijl is Niels Dreierink  nog opgetrommeld om de reservebank aan te vullen. Hij zat nog niet op de bank en kon zo het veld in op zijn vertrouwde stek. In de 20ste  minuut was er defensief geklungel achterin, waardoor volkomen onnodig een doelpunt werd weggegeven 0-1. V en l liet zich niet uit het veld slaan en het was vooral Feie Overvelde die de ploeg op sleeptouw nam. Al vanaf de eerste minuut wist hij met zijn loopacties zijn tegenstander dol te draaien. In de 33ste  minuut wist Tom Kamphorst op de rand van de zestien knap weg te draaien en met zijn chocoladebeen de keeper in de linkerhoek te verrassen 1-1. Al snel werd duidelijk dat de verdediging van Cupa-Wilp moeite had met hoge ballen. In de 41ste  minuut kon Feie Overvelde de bal zo  binnenlopen na een voorzet van Tom Kamphorst 2-1.

Normaal moet V en L na de rust een beetje op stoom komen, maar vandaag was hier geen sprake van. Vanaf de aftrap was V en l de betere. In de 51ste  minuut had Marco Bouwmeester een goede crosspass in huis voor Eduard van den Beld. Het was nog een heel eind naar het doel maar dit keer hield hij vol en gaf de keeper geen kans 3-1. Cupa -Wilp zat in deze fase geheel niet in de wedstrijd en V en L dicteerde het spel. Het spaarzame aanval van de bezoekers leverde toch een penalty op. In de 69ste   minuut werd hands geconstateerd van Jordy Berenschot. Hij kreeg de bal wat ongelukkig tegen zijn onderarm aan. Keeper Arno Dolman hield de penalty niet en de spanning kwam terug in de wedstrijd.  De tweede helft werd regelmatig onderbroken door blessurebehandelingen. De scheidsrechter had hier nog wel een goede opmerking over: “hoe harder jullie schreeuwen, hoe slechter jullie voetballen”.  Cupa-Wilp deed nog wel verwoede pogingen om de gelijkmaker te forceren maar het was V en L die de beste kans nog kreeg. In de blessuretijd was het Bjorn Jacobs die de gelijkmaker voorkwam met een redding op de doellijn. Eindstand 3-2.

Trainer Marc Mölder en leider Marcel Mentink stapten met een grote grijns  het veld af. Een goede teamprestatie gaf vandaag de doorslag.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 2 - 1
Eindstand 3 - 2