Wedstrijdverslag

V en L pakt verdiend drie punten tegen WWV
Na het ongelukkige gelijkspel in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Balkbrug kreeg V en L de kans zich te revancheren in thuiswedstrijd tegen WWV uit Deventer. WWV speelde de eerste wedstrijd verdienstelijk gelijk tegen het sterk geachte Nieuw-Heeten.

Vanwege de overvloedige regenval was het veld drassig en glad. Beide elftallen begonnen de wedstrijd terughoudend. Het was WWV dat het meerdeel van het balbezit had. Dit leidde niet direct tot gevaar omdat V en L georganiseerd en gedisciplineerd speelde. Nadat V en L enkele keren voor dreiging had gezorgd was het WWV dat na twintig minuten spelen de eerste serieuze kans van de wedstrijd kreeg. Een goede aanval over de linkerflank van de Deventernaren werd, overigens uit een lastige hoek, over gekopt. Dit schudde V en L enigszins wakker. Het laatste kwartier van de eerste helft ging het baltempo omhoog en werd de bal zorgvuldiger ingespeeld. Dit leidde meteen tot een tweetal grote kansen en een afgekeurde goal (onterecht buitenspel) voor V en L. Zo gingen beide elftallen de kleedkamers in met een 0-0 stand.

In de tweede helft nam V en L de regie direct in handen. WWV kwam steeds meer onder druk te staan. De alert spelende keeper van WWV, die regelmatig ook fungeerde als laatste man, moest meerdere malen redding brengen. Een prachtige afstandsknal van linksback Arno Huisman spatte uiteen op de kruising. Zodoende duurde het tot diep in de tweede helft totdat V en L het krachtsverschil tot uitdrukking bracht in doelpunten. Bij een diepte pass op Tom Kamphorst zat de keeper dit keer mis, Kamphorst wist hier wel raad mee en schot de bal rustig langs de weifelende goalie. WWV ging na deze tegengoal met drie spitsen spelen en speelde V en L hiermee in de kaart. Het georganiseerd spelende blok van V en L gaf geen krimp. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd besliste Kamphorst het duel. Een prima uitgespeelde aanval over rechterflank werd rustig breed gelegd door Stefan Kamphorst waarna Tom Kamphorst de bal in de benedenhoek schoof. In het restant van de wedstrijd speelde WWV vol op de aanval, dit leidde tot enkele gevaarlijke situaties voor de goal van keeper Dolman. Een voorzet vanaf de linkerflank viel bij de tweede paal prompt voor de voeten van de spits van WWV, deze wist echter geen raad met deze uitgelezen mogelijkheid. V en L kreeg in de laatste 15 minuten van de wedstrijd enkele goede mogelijkheden om de voorspong verder uit te bouwen. Helaas schoten de spitsen niet met scherp en bleef Tom Kamphorst de enige doelpuntenmaker deze middag (69’ en 73’ minuut).

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 0
Eindstand 2 - 0