Wedstrijdverslag

VenL verliest thuis opnieuw van Cupa   Onder het genot van een prachtig najaarszonnetje, het thuisduel tegen Cupa. Trainer Marc Mölder had vandaag de luxe om met zijn sterkste basis elf te starten. Beide ploegen hebben geen geheimen voor elkaar, want Cupa moet het hebben van hun fysieke kracht en degelijke defensie. De eerste 10 minuten ging V en L goed van start en spits Eduard van den Beld had een goede mogelijkheid om de score te openen. Enigszins van de schrik bekomen begon Cupa hierna beter te combineren, let wel de bal zo snel mogelijk richting de twee spitsen te spelen. In de 33 ste minuut mocht Cupa aanleggen voor een corner. De bal werd strak voorgegeven en werd door een speler van Cupa in het doel gefrommeld. Net als 2 weken geleden een knullige tegentreffer 0-1. Het gebeurt dit seizoen regelmatig dat V en L bij een achterstand pas gaat voetballen. Tot aan de rust lukte V en L niet om een vuist te maken, tegen een tegenstander die sterker in de duels was. Voeg daar aan toe dat beide buitenspelers aan de ketting lagen bij een directe belager, waardoor er onvoldoende kansen gecreëerd werden. Ruststand 0-1. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld met een krampachtig spelend V en L waar meerdere spelers niet goed in de wedstrijd zaten. In de 60 ste minuut besloot trainer Marc Mölder in te grijpen, om zijn team beter aan het voetballen te krijgen. De spelers die gewisseld werden liet bij meerdere supporters langs de lijn de wenkbrauwen fronsen. Het moet gezegd er leek wat meer lijn in het spel van V en L te komen met een niet te missen kans voor Eduard van den Beld tot gevolg. Met schoenmaatje 47 een stiftbal geven is natuurlijk niet zijn sterkste punt. Direct in omschakeling was het echter wel Cupa  die tot scoren kwam 0-2. Ook nu weer halfslachtig verdedigingswerk. Met nog een klein kwartier te spelen ging V en L vol op de aanval, waardoor er toch enkele kansjes ontstonden. In de 85 ste minuut kwam toch loon naar werken, want Eduard van den Beld wist dan toch het net te vinden 1-2. Even was er nog hoop op een gelijkspel maar de finesse ontbrak. Volgens trainer Marc Mölder had deze wedstrijd geen winnaar verdiend, maar Cupa was vandaag het meest gelukkig in het scoreverloop.

Doelpunten

Aanvang 14:00 uur
Ruststand 0 - 1
Eindstand 1 - 2