De eerste dagen van het nieuwe seizoen

De vakantieperiode is dit jaar laat voor onze regio. De KNVB heeft te maken met heel het land en daarom staan de eerste wedstrijden al op het programma. Mijn taak jeugd coördinator en dames trainer in een. Niet eenvoudig maar ik weet het en ook mijn vrouw, Wilma zijn maf van voetbal. Ik voor Feijenoord en Wilma voor FC Twente. Geloof van mij dat het wel eens moeilijk is waar ga je naar toe. Dan is de Tv wel; een uitkomst. Daarbij komt dat Wilma meer van het profvoetbal is en ik meer van het amateurvoetbal.
Afgelopen zaterdag heb ik de hele zaterdag in de stromende regen staan kijken naar de Apeldoorn Cup. S ’avonds na een warme douche naar een docu Bas Dost. Ook daar is weer wat van te leren. Terug naar de Apeldoorn Cup. Csva Apeldoorn blijft de beste club in Apeldoorn maar Columbia zit hun echt op de hielen. Wat vond ik deze ploeg goed spelen. Natuurlijk heeft die ploeg een metamorfose ondergaan met de komst van Jop van der Linde en Charly van der Hulst van CSVA. Ik gok het er op. Columbia is kampioenskandidaat nummer 1 in de 2e klasse. CSVA is ondanks de degradadatie vanuit de hoofdklasse weer degradatiekandidaat.

Maar nu V en L.

Ik geniet van Derksen en Gijp die zeggen dat een trainer zo goed is als het materiaal dat hij heeft. Voor mij een bevestiging hoe goed de dames van V en L zijn . Niet ik maar zij spelen 3e klasse.
Dan de heren. Een nieuwe trainer Erwin Elders geassisteerd door een doorgewinterde V en L er Marc Leerkes. Daarbij ook nog eens een trainer die op handen gedragen wordt, Gert Wagenvoort. Kort door de bocht: V en L heeft het voor elkaar maar dan kom ik toch weer bij mijn “vrienden” Derksen en Gijp. Een trainer is zo goed als het materiaal dat hij heeft. Met andere woorden, Spelers pak je kans en ga ervoor. Wat is het mooi om te zien dat een van de oudere selectiespelers Sten Roeterd voor de training een balletje trapt met de jongste speler Jelle van der Haar. Zo moet het in mijn  ogen en dat gaat op termijn zijn vruchten afwerpen.
Afgelopen seizoen was V en L laatste maar ik ben ervan overtuigd dat wanner deze groep bij elkaar blijft er mooie tijden aanbreken. Ik ga nog niet roepen dat wij zomaar 4e klasse gaan spelen maar een stabiel 1e kan ervoor zorgen  dat de hele club vooruit komt.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 19-08-2019 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer