V en L DA1 eindigen 3e in het Kersttoernooi

Na prima poulewedstrijden mochten de dames van V en L na jaren eindelijk eens meedoen in de finales van het kersttoernooi van sv Twello. Daar waar de dames op het veld nog iedere week laten zien dat ze nog niet zijn uitgeleerd lieten ze dat zaterdagavond in de sporthal van Twello ook zien. Voor het eerst zag ik dat de dames elke wedstrijd de baas waren over bal en daardoor werd het spel ook beter.

In de poule hadden de dames al een uitstekend resultaat neergezet tegen de dames van Klarenbeek 2 namelijk een gelijkspel en zaterdagavond mochten ze dat huzarenstukje nog eens proberen maar nu tegen de dames van Klarenbeek 1. Tactisch gezien werd er prima gespeeld. De speelsters in het veld bleven in de formatie en hielden hun tegenstandster daarbij voor zich. Wat heel erg goed ging was dat zij de duels niet opzochten want dan zou de tegenstandster gebruik kunnen maken van hun  geweldige passeertechniek. De dames van Klarenbeek beheerster namelijk geweldig de sleepbeweging en vaak zag je dat ze onder de druk uitspeelden door balletjes onder de voet terug te halen achter hun standbeen langs en daardoor de tegenstander op het verkeerde been te zetten. V en L trapte daar in de halve finale niet meer in. Ik moet zeggen dat V en L lang en erg goed mee kon met Klarenbeek maar een moment van onoplettendheid werd door Klarenbeek genadeloos afgestraft. Jammer 0-1 verloren maar V en L ging met opgeheven hoofd en veel vertrouwen het veld af en de troostfinale tegen Avtivia 1 tegemoet. Activia had namelijk de andere halve finale verloren van Klarenbeek 2.

In de troostfinale ging V en L door op dezelfde manier als de halve finale. Controle over de bal, prima combinatiespel en een geweldig meevoetballende keepster in de persoon van Sylvia Bouwmeester. Toch kan ik het niet laten om een verbeterpuntje te zien en dat is het geduld dat je moet hebben in de zaal. Al snel kwam V en L op voorsprong door een geweldig doelpunt van spits Brigit Kamphorst. Een strakke voorzet werd met een snelle voetbeweging door Brigit binnen getikt. Je weet dan dat de wedstrijdjes maar 14 minuten duren en dus moet het accent dan liggen op het behouden van de nul. En daar nam V en L toch af en toe wat risico in door te snel de diepte te zoeken met wat risico. Gaat het namelijk fout dan staan spelers vaak "aanvallend" terwijl het door die fout juist weer op verdedigen aankomt. Maar goed het liep allemaal goed af en V en L won verdiend.

De finale werd in de verlenging uiteindelijk gewonnen door Klarenbeek 2. Dus kan V en L zeggen dat ze niet hebben verloren van de winnaar van dit kersttoernooi. Naast de 15 consumptiemunten hebben de dames veel plezier gehad. Er is zoveel plezier in het spelletje zaalvoetbal dat er enkele dames het initiatief hebben genomen om te onderzoeken of er mogelijkheden zijn om binnen V en L een zaalvoetbalteam op te richten.

Na afloop was het nog erg gezellig en Ilse Overvelde van CCW '16 werd een contract aangeboden om bij V en L te komen voetballen maar die heeft zij vooralsnog niet getekend. Onderhandelingen blijven gaande.

Dick voor de Poorte
trainer/coach dames V en L.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 31-12-2018 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer