Uitleg vernieuwing pupillenvoetbal

Het amateurvoetbal start vanaf het seizoen 2017/’18 met nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen. Kinderen van zeven tot twaalf jaar gaan wedstrijden spelen op kleinere veldjes en in kleinere teams, waardoor ze vaker aan de bal komen en meer dribbelen, schieten, samenspelen en scoren. Dit draagt bij aan het spelplezier en de ontwikkeling van ieder kind op elk niveau.

sv V en L wil alle leden, ouders/verzorgers graag informeren over de vernieuwing van het pupillenvoetbal.

De nieuwe wedstrijdvormen worden in twee jaar, stapsgewijs ingevoerd.

Seizoen 2017/’18
Vanaf het seizoen 2017/’18 voetballen pupillen onder 8 en onder 9 jaar in de vernieuwde opzet op een kwart voetbalveld, partijtjes van 6 tegen 6. In het huidige seizoen spelen die leeftijdscategorieën nog 7 tegen 7 op een half veld. Spelen op een kleiner veld sluit beter aan op de belevingswereld van kinderen van deze leeftijd.
De kleinste voetballers in de voetbalhiërarchie –onder 6 en onder 7- blijven in kleine partijtjes spelen in de minileague  bij de clubs uit de gemeente Voorst. Kennismaken met het spelen van voetbal en spelplezier staan hier centraal.

Seizoen 2018/’19
Vanaf het seizoen 2018/’19 starten de teams van onder 10, onder 11 en onder 12 met de nieuwe wedstrijdvormen. Met dit overgangsjaar krijgen verenigingen en voetballers de ruimte de nieuwe opzet te leren kennen en in te voeren. In totaal krijgen zo’n 300.000 voetballertjes met de nieuwe wedstrijdvormen te maken.

Hier treft u een overzicht aan van de grootste veranderingen binnen de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen (pdf).

Wilt u liever een uitleg middels film. Klikt u dan hier.

Jeugd Commissie
sv V en L

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 05-04-2017 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer