Speelster van de maand november/december

Al weer de derde speelster van de maand dit seizoen. Ditmaal wil ik niet direkt schrijven wie het is geworden omdat het ditmaal tijdens de laatste competitiewedstrijd beslist werd wie het geworden is.

Eerst een aantal opvallende en noemenswaardig heden in de afgelopen periode. Een speelster die het niet is geworden is Ilona Keizer en toch werd zij gecomplimenteerd met haar inzet tijdens de afgelopen competitie wedstrijden Zij wist de meeste punten te halen in deze wedstrijden. Dit is met name te danken aan het feit dat het damesteam van V en L de afgelopen periode niet een tegendoelpunt heeft moeten incasseren. Ilona is een van de steunpilaren in onze achterhoede en verdiende daarom veel punten voor dit feit. Daarnaast is ze naast haar taak als verdedigster steeds vaker voorin te vinden. Zij weet op de juiste momenten mee te gaan om dan een prima voorzet af te leveren.  Een groot applaus voor haar van de aanwezigen in de kantine van V en L was meer dan verdiend.

Qua trainingsopkomst zijn het meestal dezelfde speelsters en ook nu weer waren Jolijn Overvelde, Laura Bouwmeester en Esmay Schimmel, de speelsters die niet een training oversloegen. Hierbij moet gezegd worden dat de opkomst van alle speelsters meer dan voortreffelijk is. Uiteraard heeft dat te maken met het feit dat de sfeer goed is en de resultaten niet minder.

Esmay scoort als trainster van de minipupillen altijd goed maar ditmaal waren er meer speelsters in beeld. Zo waren een aantal dames aanwezig met een stand op de ladies night in het dorpshuis in de Beemte. Het doel was om daar nieuwe leden voor de voetbalsport te werven. Er werden door meerdere meisjes en dames een formulier ingevuld. Hier zal een vervolg aan worden gegeven en wie weet lukt het dan om volgend seizoen weer 2 damesteams op de been te krijgen.

Een wel heel erg bijzonder moment moest worden beloond maar waar schijf je zoiets weg. 20 november overkwam het ons team in de wedstrijd tegen Heino dat de scheidsrechter Evert Panhuis getroffen werd door een hartstilstand. Zonder iemand tekort te willen doen wilde ik Lieke Hopman en Linda Overvelde in dit klassement speciaal belonen vanwege hun kordate optreden. Zij begonnen onmiddellijk met de reanimatie en wisten zeer professioneel om te gaan met de aangereikte AED. Mede hierdoor kunnen we nu zeggen dat Evert aan de beterende hand is en niets geen schade heeft opgelopen.

Dan terug naar de speelster van de maand. Het is zondag 10 december 2016. Wij spelen de uitwedstrijd tegen Witkampers. Deze begint om 12.00 uur. De koploopsters in dit klassement zijn Linda Overvelde met 39 punten en Lieke Hopman met 37 punten.  Het is 13.12 uur Lieke scoort de 0-4. Daarmee komt ze op 40 punten. Enkele minuten later scoort Lieke weer en komt dan op 43 punten. Trainer Dick voor de Poorte wist voor de wedstrijd deze stand niet want dan had hij Linda mogelijk niet gewisseld in de rust. 15 minuten voor tijd mag Linda er weer in. Zij scoort ook maar deze telt niet vanwege buitenspel. Stand blijft dus 43 voor Lieke en 39 voor Linda. Kort daarop is het dan toch raak voor Linda 0-6 en als aanvalster krijg je dan 2 punten dus 43 voor Lieke en 41 voor Linda. Vervolgens is de wedstrijd afgelopen en krijgen alle speelsters 3 punten voor de gewonnen wedstrijd. 46 voor Lieke en 44 voor Linda. Uiteindelijk worden de briefjes bij supporters opgehaald die de publieksprijs bepalen. Lieke heeft deze wedstrijd geen punten gekregen en blijft dus op 46 staan. Linda kreeg wel punten en net genoeg om Lieke voorbij te gaan namelijk 3. Dinsdag 13 is er nog een training die meetelt en beide dames, niet wetende wat de stand is verschijnen op deze training. Dus de nieuwe speelster van de maand is geworden LINDA OVERVELDE.  Zij kreeg tijdens de clubavond van 15 december 2016 een cadeaubon overhandigd. Linda gefeliciteerd en de beide sponsoren Weteringsebroek.nl en Kamphorst administraties bedankt.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 18-12-2016 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer