Golfclinic BVO bij Golfcentrum De Scherpenbergh

Na de ontvangst met koffie en cake op het terras van het prachtig gelegen golfclub, begonnen we deze zaterdagmiddag , sommige ondernemers in bijpassende outfit, met een clinic waarin veel inns en outs van de golfsport de revue passeerden. Termen als par, green, handicap, putten werden ons voor  de green uitgelegd door de profi Michael en zijn maatje  Kees showde de verschillende slagen. Daarna werd het tijd om zelf aan “de slag” te gaan. De groep werd in tweeën gesplitst, en we gingen putten in de ene groep en slag oefenen in de andere. Putten is de meesten wel bekend, als bij midgetgolven, met kleine behendige slagen, rekening houdend met wind, snelheid, helling  de bal in zo min mogelijk slagen in de hole te krijgen. De andere groep oefende de approach, afslag, met verschillende golfclubs, met steeds andere clubhoofden(onderste gedeelte dat de bal moet raken)voor boogballen, lange ballen en met keuze uit de tas met maximaal 14! verschillende clubs. Want  je wil niet altijd hard meppen… Ook werd de golfswing geoefend, de houding  waarin je staat en terecht komt na een slag. Er kwamen bij sommigen verschillende kreten mee!
De totale golfbaan  begint dus met de afslag, vaak ver (van 50- 150 meter)dus lange slag, dan nog een slag en dan putten op de green(kort gemaaid), kleine korte slagen om de bal in de hole te slaan. Onder de ondernemers waren er een paar, we noemen hierbij geen namen , met verborgen talenten(zal in de naam zitten) en  andere ondernemers waren zo onder de indruk, dat we  ze hier de komende tijd nog weleens terug zouden kunnen gaan zien. Eventueel eerst een paar proeflessen en dan een contractje..
Kortom , alleen maar enthousiaste geluiden, en de borrel moest nog komen. Ook dat was goed voor elkaar en we hebben nog enkele uurtjes gezellig bij kunnen kletsen over onze bedrijven, toekomstplannen, voetbal en natuurlijk golf.

Klik hier om de foto's bij deze pagina te bekijken

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 11-04-2016 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer