Spelregelbewijs

Met ingang van het seizoen 2014/’15 zijn tweedejaars B-junioren verplicht een spelregelbewijs te halen door toetsen te maken op de website www.voetbalmasterz.nl, die in maart 2014 gelanceerd is.
Naast verschillende toetsen en oefenmateriaal voor de voetballers, staat er op de website veel informatie voor verenigingen. Want hoewel B-junioren er zelf verantwoordelijk voor zijn dat zij het bewijs halen, speelt de vereniging een belangrijke rol in het informeren, instrueren en motiveren van de leden.

Clubdashboard

Verenigingen verstrekken inlogcodes aan de B-junioren waarmee zij in kunnen loggen op www.voetbalmasterz.nl. Die inlogcodes zijn te vinden op het clubdashboard. Dit dashboard, waarvoor de secretaris van de vereniging in augustus 2014 het wachtwoord heeft ontvangen, geeft de vereniging inzicht in welke spelers het spelregelbewijs moeten halen en wat de status is (geactiveerd, aan het oefenen, geslaagd of gezakt).

Over het spelregelbewijs

Een spelregelbewijs voor alle jeugdspelers in Nederland; het maakt voetballers van jongs af aan vertrouwd met de regels en geeft hen meer inzicht in – én begrip voor – beslissingen van de scheidsrechter. Met ingang van het seizoen 2014/’15 zijn tweedejaars B-junioren verplicht het spelregelbewijs te halen op de website www.voetbalmasterz.nl.

De folder Winnen met spelregels biedt verenigingen alle informatie over de achtergrond en inhoud van het spelregelbewijs, en geeft daarnaast inzicht in het proces van invoering. Op www.voetbalmasterz.nl zijn ondersteunende middelen te vinden voor verenigingen. Zo staat er een handleiding voor de wedstrijdsecretaris, een clubtoets die te gebruiken is tijdens een spelregelavond en oefenmaterialen die trainer/coaches kunnen toepassen in de training.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 14-10-2015 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer