V en L is het Vitesse van de vijfde klasse

De Stentor: OOST 5H zondag door Bastiaan Kleinjan

DE VECHT – V en L heeft voor de tweede keer dit seizoen de derby tegen Terwolde gewonnen. Na de 0-5 overwinning in oktober werd het nu 1-0 voor de ploeg uit De Vecht, in een verder weinig sprankelende wedstrijd.

Het publiek dat op de eerste lentezondag van 2015 naar Sportpark ’t Hul was gekomen, zag een wedstrijd die typerend was voor een derby. Het was een ontmoeting vol duels, waarin eigenlijk weinig goed ging. Een van de weinige kansen die de wedstrijd rijk was, werd benut door Stan Mentink.

Voor V en L-trainer Marc Mölder zijn de wedstrijden tegen Terwolde extra speciaal. De oefenmeester komt zelf uit het dorp en voetbalt net als zijn kinderen bij de plaatselijke club. „Ik heb vanmorgen nog met de veteranen voor Terwolde gespeeld. Daarom is het altijd een wedstrijd met een dubbel gevoel voor mij.” Voor V en L kan het seizoen in ieder geval niet meer stuk. „Hoog eindigen is natuurlijk belangrijk, maar als Terwolde twee keer in een seizoen wordt verslagen is het jaar voor V en L eigenlijk al geslaagd.”

Ook collega Jeroen Veldwijk erkent het bijzondere van de derby, al vindt hij de ontmoeting met V en L niet dé wedstrijd van het jaar. „Eigenlijk spelen we dit seizoen iedere week wel een derby. Alle clubs liggen binnen twintig kilometer van elkaar. Dat is het mooie van deze competitie. We hebben ook wel eens in een groep gezeten waar het naar iedere club drie kwartier reizen was en je er niemand kende.” Veldwijk bracht zichzelf een kwartier voor tijd nog in het veld, maar kon de zege van V en L niet voorkomen.

V en L eindigde vorig jaar op een knappe derde plaats in de competitie. Dit seizoen mist de ploeg uit De Vecht scorend vermogen. Ook zondag kwam dit probleem terug. Door de magere 1-0 voorsprong was het nog lang billenknijpen. Daarnaast is het gat naar de ploegen in de bovenste regionen groot. „Het spel was goed, maar we scoorden niet. We krijgen complimenten over het leuke voetbal dat we spelen, maar de doelpunten vallen niet. Ik noem ons gekscherend wel eens het Vitesse van de vijfde klasse”, vertelt Mölder.

V en L: Dolman; Jacobs, Bouwmeester, Van Welie, Huisman; Niels Dreierink, Mentink, Stefan Kamphorst; Hofman, Van den Beld (68. Ruud Kamphorst), Lars Dreierink (64. Haarman).

Terwolde: Nieuwenhuis; Hietberg, Bredenoort, Jordi Meulenbroek, Dommerholt (75. Veldwijk); Appelo (59. Bruijns), Van den Breemen, Beugels; Leurink, Tjardo Meulenbroek, Eekhuis.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 10-03-2015 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer