Fieke Hendriks in Nederlands Elftal Oranje o16

Sv V en L is zeer  trots dat een voormalig jeugdspeelster deze week uitkomt  in het Nederlands  Voetbal Elftal onder de 16! Zij speelt samen met haar team drie wedstrijden op het Uefa Development Tournament in de Algarve in Portugal.

De Oranje leeuwinnen onder de zestien spelen donderdag 19 februari tegen Duitsland, zaterdag 21 februari tegen de ploeg van Schotland en het toernooi wordt afgesloten met de wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Spanje op maandag 23 februari.
Fieke begon haar voetbal carrière bij de plaatselijke voetbalvereniging Sv V en L in de F-pupillen en voetbalde daar altijd met veel plezier met haar leeftijdsgenoten. Maar als meisje  blonk ze daar al snel  uit in haar gemengde  D en C-elftal. In 2013 werd ze gescout door FC Twente en op haar 14de maakte ze de overstap naar FC Twente C5. In dat jaar kwam ze ook al uit in het Nederlands elftal O15.

Fieke verteld dat ze toen al gespeeld heeft  in het Nederlandse shirt  tegen België en Duitsland. En vooral heel bijzonder is het om het Nederlands Volkslied, het Wilhelmus, te mogen meezingen voor de wedstrijd! En nu met de meiden en coaches Maria van Kortenhof en Johan van Heertum, naar Portugal vliegen, wat voor Fieke al een belevenis is, en dan spelen tegen zulke landen is een hele belevenis.
Fieke, namens alle V en L leden ,willen we je bij deze veel succes en plezier wensen in Portugal!

Zie ook de site van www.vrouwenvoetbalnederland.nl

en Laatste Nieuws voor uitslagen.

De Oranje Dames o-16 eindigen op de 3 plaats na 2-1 verloren wedstrijd tegen Spanje met Fieke in de bais.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 23-02-2015 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer