4 tegen 4 toernooi V en L een groot succes

Het idee ontstond enkele weken geleden spontaan aan de bar tijdens een clubavond. Enkele veteranen zaten de damesvoetbalsters uit te dagen om eens tegen elkaar te spelen. Door enkele leiders en trainer Dick voor de Poorte werd deze uitdaging omgezet in een toernooivorm. Ook de selectiespelers van het 2e deden mee. De spelers van het 1e speelden mee in het kersttoernooi in Twello. 18 december op de trainings- en clubavond werden de 4 tegen 4 wedstrijdjes gespeeld op velden van 25 bij 35 meter. Uiteraard konden deze wedstrijdjes gespeeld worden zonder scheidsrechter. Sportiviteit vierde hoogtij. Na een (1) wedstrijd ontstond er wat discussie over de einduitslag maar beide teams konden zich vinden in een gelijkspel. Er werd 4-4 genoteerd op het uitslagenbord. Er werden 4 wedstrijdjes gespeeld van 15 minuten waarbij na elke wedstrijd alle spelers weer opnieuw werden ingedeeld. Hierdoor zou er aan het eind een individuele winnaar bekend worden. Na afloop werden snel alle materialen opgeruimd en na het douchen snel naar de kantine voor een glas bier, wijn of frisdrank want iedereen was benieuwd naar de uitslag. Leider Jos Bouwmeester en Dick besloten om de telling ook aan de bar te doen wat achteraf misschien niet zo verstandig bleek want Sharon Casteel werd uitgeroepen tot winnares van het toernooi. Er ontstond wat discussie want niet iedere deelnemer was het eens met de uitslag. Er waren wat mannen die hun bedenkingen hadden omdat Dick en Jos tijdens het seizoen bij het damesvoetbal betrokken zijn en daarom Sharon aan de overwinning hebben geholpen. Dit was de reden dat Dick na afloop de papieren mee naar huis om de volgende morgen opnieuw te gaan tellen. En inderdaad de uitslag bleek anders dan die de avond ervoor was medegedeeld. Het gaat te ver om alle deelnemers en deelneemsters te noemen maar de poedel en de eerste plaatsen moeten benoemd worden. Laatste onder het motto, meedoen is belangrijker dan winnen, werd Demy Mentink. Zij was zo sportief om al haar tegenstanders de punten te gunnen. Op de 2e plaats eindigde met 10 punten (3x winnen en 1x gelijk), Jordy Berenschot. Zijn doelsaldo was +5 En winnaar van dit eerste 4 tegen 4 toernooi werd STEFAN BOMHOF. Ook hij haalde 10 punten maar zijn doelsaldo was net iets beter dan die van Jordy namelijk +8.

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 20-12-2014 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer