Verslag jeugdkamp 2014

Ook dit jaar zijn we weer met een grote club jeugd op kamp geweest. Het weekend stond gepland van vrijdag 23 mei tot en met zondag 26 mei. En wat waren de weergoden ons goedgezind!

Vrijdagavond werd iedereen in WK-stemming verwacht op het terrein van SV V en L. Na de financiële administratie konden we vertrekken richting Putten. De kamporganisatie had dit jaar voor de accommodatie De Kleine Voordijk gekozen, hier zijn we jaren terug ook al eens geweest!
Na een ritje van ongeveer 45 minuten was iedereen aangekomen in Putten. Slaapplekken werden in gereedheid gebracht en de eerste zakken chips en snoep werden al open getrokken. De avond werd gevuld met het verdelen van de kinderen in groepjes waar ze het grootste gedeelte van het weekend in zouden doorbrengen, het maken van een spandoek voor de promotiewedstrijd van het eerste en uiteraard het versieren van de leider als mooiste oranje-mascotte. Na een presentatierondje van alle groepjes konden de eerste punten worden verdeeld. Daarna stond er een spel op programma die zorgde voor een smeerboel! Blind vla voeren, beschuit fluiten, geblinddoekt koekhappen en (neger)zoenen platdrukken met je voorhoofd zijn enkele voorbeelden van opdrachten die de kinderen moesten uitvoeren. Uiteraard werden de leiders van elk groepje niet vergeten en zij mochten het spel funny-bunny spelen; proberen zoveel mogelijk spekjes in je mond te stoppen en per spekje ‘funny bunny’ kunnen zeggen. Al deze spelletjes zorgden voor hilarische momenten. (foto’s en filmpjes hiervan kunt u op de Facebook van SV V en L terugvinden).
Nadat alle rommel van dit spel opgeruimd was, konden de wandelschoenen en warme kleding aangetrokken worden. Het was tijd voor spooktocht langs strand Nulde. Vooraf waren de kinderen al bang gemaakt door Marco. We werden verrast door vossen, spoken uit het water, springende glow-in-the-dark balletjes, nog meer spoken, oplichtende geesten… Gelukkig stond aan het eind van de route de auto weer klaar om ons veilig terug te brengen naar de accommodatie. Na een lekker broodje hamburger gingen de kinderen naar bed… en het bleef nog lang onrustig!
Na het ontbijt de volgende ochtend gingen we weer op weg naar strand Nulde, gelukkig geen spook meer te vinden! Maar wel veel materialen om een vlot mee te bouwen. Rap ging elk groepje aan de slag en na een kwartier waren de eerste vlotten al te vinden in het water.. Niet alleen de vlotten trouwens, de hele jeugd + leiding lag al te dobberen in het water. Een frisse ochtendduik doet wonderen na weinig slaap.
De B-jeugd had deze ochtend een andere activiteit. Zij mochten het hogerop zoeken en konden de bomen in! Samen met Marcel en Harry waren zij te vinden in het klimbos van Ermelo. Een sportieve bezigheid!
’s Middags waren we met zijn allen welkom op het voetbalveld van EFC’58 in Ermelo om de voorrondes van het penaltybokaal af te werken met afwisselend een potje voetbal. Met het zonnetje erbij maakte dit een  mooie voetbalmiddag. Eenmaal terug bij de accommodatie was het even wachten op het eten, maar gelukkig konden we met hulp van Jacquelien lekker smullen van de macaroni en bami van slagerij De Adelaar. Na het eten was er voor de jongere jeugd een potje bingo georganiseerd met leuke prijsjes.
Het avondprogramma was gevuld met een bonte avond waarbij elk groepje een stukje kon voordragen. Dit waren quizjes over het wk en over het eerste, een dansje wat ons werd aangeleerd en zelfs acteerkunsten werden vertoond. Na de geslaagde bonte avond, kon de t.v. aan voor de Champions League finale. De een had het nog moeilijker om de ogen open te houden dan de ander. Normaal gesproken is de zaterdagavond bestemt als stapavond voor de oudere jeugd. Dit jaar hebben wij besloten om iets anders te gaan met deze jeugd, namelijk discobowlen en na die tijd een bezoek aan de McDonalds. Dat ging er natuurlijk wel in! Gelukkig zochten veel kinderen zaterdagavond op tijd hun bed op en werd er zelfs geslapen!
De volgende ochtend werd alles ingepakt, de kamers opgeruimd en de ballen weer bij elkaar gezocht. Ouders waren op tijd bij Putten om ons weer op te halen en richting SV V en L te rijden. Bij SV V en L hebben we een heerlijke maaltijd genoten (patat, knakworst en doperwtjes). Daarna konden we ons opmaken voor de finale van het penaltybokaal. Dit jaar met keeper Joost Veldwijk van SP Teuge. (Joost, nogmaals bedankt!). Na de eerste ronde was de top 3 al gauw bekend. Jurrian Nieuwenhuis, Nick Huisman en Jelle van der Haar gingen de strijd aan om de eerste plek. Uiteindelijk wist Nick Huisman deze te bemachten, werd Jurrian tweede en Jelle ging er met de derde plek vandoor.

Tijdens de afsluiting kregen deze heren hun behaalde prijzen overhandigd en werd ook de jeugdspeler van het jaar bekend gemaakt. Dit jaar is het geen speler maar speelster. Jo-Anne Veldwijk werd vanwege haar inzet en enthousiasme verrast met deze titel.

We kunnen terugkijken op een ontzettend geslaagd kamp! Allereerst wil ik de kinderen bedanken voor hun gezelligheid, ouders die voor ons wilden rijden en natuurlijk de leiders en trainers die dit jaar weer mee zijn geweest als begeleiding. Samen hebben we er een top kamp van gemaakt!

Op naar volgend jaar!

Namens de kamporganisatie,
Miriam Overvelde

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 01-06-2014 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer