KNVB Voetbaldagen

De KNVB Voetbaldagen zijn al jaren een begrip. Hierbij nemen kinderen in de vakantie een aantal dagen deel aan allerlei voetbalactiviteiten. Inschrijven is mogelijk.
De KNVB biedt nu ook vijftig kinderen uit gezinnen met een minimuminkomen de mogelijkheid om mee te doen aan de Voetbaldagen.

Leuk en leerzaam
In veel gezinnen is er niet genoeg geld voor een lidmaatschap bij de plaatselijke voetbalvereniging. De KNVB vindt echter dat ook kinderen uit deze gezinnen de kans moeten krijgen om kennis te maken met voetbal. En waar kan dat beter dan tijdens de KNVB Voetbaldagen?

Kinderen tussen de 9 en 15 jaar kunnen meedoen aan de Voetbaldagen, die op amateurclubs in het hele land worden georganiseerd. Onder leiding van gediplomeerde trainers werken de deelnemers aan hun techniek. Ook staan er allerlei voetbalspellen en wedstrijdvarianten op het programma. Kortom: een leerzame en leuke manier om je voetbalkunsten te verbeteren.

Naar de club
Het Jeugdsportfonds en de KNVB nodigen vijftig kinderen uit achterstandswijken uit om gratis mee te doen aan de Voetbaldagen. Na afloop zal de KNVB contact houden met deze kinderen en inventariseren wie graag lid wil worden van een voetbalvereniging.

Vervolgens brengt de KNVB deze kinderen en hun ouders in contact met een club in de buurt. Tevens worden de ouders gewezen op het Jeugdsportfonds. Dit fonds kan een financiële bijdrage leveren als de ouders de contributie en de aanschaf van sportkleding niet (helemaal) zelf kunnen betalen. Zo kan ook voor deze kinderen voetbal een structureel en belangrijk deel van hun leven worden.

Schrijf je hier in voor Voetbaldagen!

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 21-12-2010 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer