De Eeuwige Wilg (gewijzigde versie)

De eeuwige wilg

Aan het eind van het seizoen 2011-2012 werd er spontaan een paar voetbalschoenen in de lichtmast gehangen bij het hoofdveld. Gedurende de zomer viel dit veel mensen op en werd er,  soms onder het genot van een borreltje,  flink over gepraat. Toen ook nog het nieuws kwam dat twee clubmensen gingen stoppen met voetballen , werd dit de geboorte van een nieuwe traditie.
Na veertig jaar lief en leed op het voetbalveld, soms op het trainingsveld, in de kleedkamer en natuurlijk in het clubhuis gedeeld te hebben, besloten Jan Hurenkamp en Jan Veldhuis te stoppen met voetballen. Als kleine jochies hebben de “ jantjes “ bijna altijd in hetzelfde elftal gespeeld. Dit begon al in het tijdperk van de gulden,  toen  Flevoland nog IJsselmeer  was en AJAX nog geen Eurocup had gewonnen. Ondanks hun voetballende kwaliteiten zijn de “ jantjes ”onze club altijd trouw gebleven. In de veertig seizoenen die ze gespeeld hebben, hebben ze één seizoen niet samen gespeeld en net in dit jaar mocht Jan Veldhuis aan het einde van het seizoen op de platte wagen zijn kampioenschap vieren en bleef de teller van Jan Hurenkamp op nul staan.
Beide Jannen, we kunnen inmiddels niet meer spreken over “ jantjes ”, vonden het een enorme eer dat  zij, als eerste officieel de gepoetste klossen in de lichtmast mochten hangen die omgedoopt werd  tot  “de eeuwige wilg “.                                                                                                                                                                 Na afloop van de huldiging werden de vrouwen van de Jannen in de bloemen gezet en kregen beide heren het shirt mee waar ze hun laatste competitiewedstrijd in gespeeld hadden. Onder het genot van een borreltje en een hapje werden beide shirts door beide heren ondertekend en werden er nog vele  anekdotes opgehaald uit het verleden. Gelukkig zullen we beide Jannen nog regelmatig terug vinden op het complex van s.v. V en L.  Jan Hurenkamp zal regelmatig zijn wedstrijdje fluiten en we zullen  Jan Veldhuis regelmatig rond de bar weer vinden. Waar hij vroeger regelmatig aan de bar te vinden was gebruikt hij nu deze ervaring namelijk achter de bar.
De bedoeling  van  “de eeuwige wilg”  is dat er elk seizoen een paar voetbalschoenen bij komen te hangen zonder dat iedereen stopt met voetballen of hun andere functie bij onze mooie club neerlegt. Zo krijgt het toch al schitterende complex de mooiste lichtmast op het voetbalveld van heel Nederland.  Indien U mensen kent waarvan U vindt  dat zij in aanmerking komen voor  “de eeuwige wilg”  kunt U die aanmelden bij  ”de eeuwige wilg”  commissie bestaande uit Jan Hurenkamp,  Jan  Veldhuis  en Marc  Leerkes.

Klik hier om de foto's bij deze pagina te bekijken

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 30-10-2012 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer