Het Actiecomité van V en L

E-mail: actiecomitee@svvenl.nl

Het Actiecomité, een groep jonge vrijwilligers binnen V en L, organiseert jaarlijks verschillende feesten voor jong en oud.

Op het moment dat een nieuw jaar slechts enkele minuten oud is staat het eerste feest al op het programma. Het Nieuwjaarsfeest in de kantine van V en L is de perfect gelegenheid om in een leuke sfeer het nieuwe jaar te beginnen. Het nieuwjaarsfeest behoort sinds 2009 tot het programma van het actiecomite waardoor een eerder genomen initiatief wordt doorgezet naar een traditie binnen V en L.

De verschijning van een feesttent op het trainingsveld van V en L luidt het tentfeestseizoen in. Nadat jarenlang het koninginnefeest een niet weg te denken feest was binnen V en L  zal in 2011 de avond voor Hemelvaarstdag het eerste feest zijn. Het (letterlijke) startschot van de avond wordt gegeven door de schutterskoning(in) van het voorgaande jaar tijdens een heuse traditie: het Vogelschieten. Wanneer de winnaar bekend is, barst het feest los in De Vecht. Bij dit tentfeest zet een live-band de tent op z'n kop en sluit hiermee de avond af.

Het volgende evenement op de agenda zijn de Pinksterfeesten. Op de zaterdag voor Pinksteren strijden diverse teams om de zeskamp titel. Het begint maanden van tevoren met het bedenken van diverse spelletjes, welke uiteindelijk zullen zorgen voor een waar spektakel. Deelnemende teams bestaan uit vriendengroepen, verenigingen, ondernemers, families, collega's, enz. De winnaar viert aansluitend de overwinning en de verliezers verdrinken hun wanprestatie tijdens het tentfeest onder begeleiding van wederom live muziek. Hierbij is het aanmoedigende publiek ook van harte welkom.

In hetzelfde weekend, met het tentfeest nog vers in het geheugen, staat de maandag in het teken van voetbal. In samenwerking met het bestuur van sv V en L wordt het familievoetbal toernooi georganiseerd. Als het veld nog voorzien is van een laagje dauw beginnen de wedstrijden, waarbij elftallen van diverse families strijden om de sportieve eer. Ook wordt het jeugdfamilie toernooi gespeeld waarbij neefjes en nichtjes tot 14 jaar onderling de strijd aangaan. In de middag komt een clown de kinderen vermaken met een spectaculaire show. Al met al een leuke familiereünie dag. De festiviteiten worden afgesloten met een grandioos feest begeleid door een feestband. De tent zal worden afgebroken en de rust zal voor een klein jaartje weer op 't Hul wederkeren.

Maar het volgende evenement staat al weer voor de deur.
De wandelvierdaagse zal De Vecht letterlijk op z'n kop zetten. In vier avonden sluiten bijna 900 wandelaars hun zolen op het asfalt van De Vecht en omstreken. Deelnemers hebben de keuze om vijf, tien of vijftien kilometer per avond te lopen. De rustige omgeving van De Vecht zal door jong en oud worden gebruikt om gezellig bij te kletsen en een ware topprestatie neer te zetten. Er zijn meerdere scholen en sportvereningen die in groepsverband sportief en gezellig een lange wandeling maken. De laatste avond worden de lopers begeleid door een fanfare en het majorette/twirlvereniging De Vecht als ze de eindstreep op de Vechtse 'Via-Gladiola' onder hun schoenen door zien schuiven. Als alle lopers hun herinnering hebben opgespeld en een official van de gemeente de menigte heeft toegesproken, barst in café De Vecht of op haar parkeerplaats het eindfeest los onder begeleiding van een live band en DJ. Al met al een hoop actie op en rond het sv V en L terrein in De Vecht!

Wij hopen jullie allen bij de feesten tegen te komen.

Groeten Het Actiecomite,

Robin Doorn, Remi van der Haar, Ruud Kamphorst

Laatst gewijzigd door Gerard Klumper op 03-02-2022 © 2006 - 2024 sv V en L - Site by Bjorn   Beheer